Operativně pátrací prostředky - diplomová práce - Jan Chvatík
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
25
své sídlo. Státní zástupce, který by byl příslušný k výkonů dozoru
v přípravném řízení o stanoveném trestném činu, byl povinen pravidelně
od oprávněného subjektu vyžadovat a hodnotit údaje potřebné k posouzení,
zda důvody pro použití agenta trvají a jeho činnost je v souladu se
zákonem. Toto hodnocení pak musel bezodkladně předložit povolujícímu
soudci. Příslušné službě policie zákon stanovil povinnost vyhotovit
záznam o výsledcích použití agenta a předložit jej dozorujícímu státnímu
zástupci.
V ust. § 34c zákon zaváděl institut tzv. předstíraného převodu věci
a vymezoval jej poněkud úžeji, než je tomu v dnešní úpravě v trestním
řádu, a sice jako předstírání koupě, prodeje nebo jiného způsobu převodu
věci, k jejímuž držení je obvykle třeba zvláštního povolení nebo jejíž
držení je nepřípustné.
Do úpravy dosavadních operativních prostředků novela mimo
formálních náležitostí téměř nezasáhla. Výjimkou bylo upřesnění institutu
krycích dokladů v ust. § 34a v tom smyslu, že se rozšířil výčet dokladů,
které k tomuto účelu nebylo možno použít.
59
Na druhou stranu se novela promítla do úpravy operativní techniky,
konkrétně v ust. § 36 odst. 10 zakotvila možnost jejího použití bez