RJA-varianta-A
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
A
1)Jaké důležité ukazatele ovlivňuje jakost (10b)
- makroekonomické ukazatele a to HDP, devizovou bilanci a rozvoj neproduktivní sféry
2)Produkty jsou v ČR výstupem norem (6b)
ISO 900:2001
3) K jakým výsledkům vede účinný managment jakosti
- ke zlepšení ekonomických výsledků
- k rozvoji podnikové kultury a vedení lidí
- k významným změnám v osobním rozvoji zaměstnanců
- k vyššímu zájmu o požadavky zákazníků
4) Vyjmenujte 3 základní koncepty managmentu jakosti (8b)
a) koncepce podnikových standardů
b) koncepce ISO
c) koncepce TQM, potažmo GQM
5) Vyjmenujte princip účinných systému MJ (10b)
- prevence, úplnosti, zpětní vazby, efektivnost, týmové spolupráce, neustálé zlepšování, transparentnosti, matematické podpory
6) Jaké jsou zákl. principy konceptu TQM (10 b)
- orientace na zákazníka, vedení lidí a týmová práce, partnerství s dodavateli, rozvoj a angažovanost lidí, orientace na procesy, neustálé zlepšování včetně inovace a měřitelnost výsledků v podobě interního a externího benchmarkingu
7) Jaká musí být kritéria cílů jakosti (10b)
-měřitelná, ekonomická, legitimní, srozumitelná, flexibilní
8) Kvantitativním ukazatelem není (6b)
b) pevnost pružiny v tahu
9) Jaké jsou 3 základní zdroje pro systém řízení jakosti (10b)
-finanční, materiálové, lidské,………+ něco ještě
10) Kvantitativním ukazatelem je
a) Zisk
11) Definujte podstatu a postupy managmentu jakosti ve službách
- Managment jakosti ve službách je ještě složitější než u hotových výrobků. Zde nemůžeme dopustit žádné zmetky. Nelze totiž vyhodit 20% nespokojených letních hostů, jako vyhodíme 20% defektních výrobků.
Specifika služeb:
Nehmotný charakter služeb
Cena často nehraje dominantní roli
Důležitou úlohu hrají pozitivní reference jiných zákazníků
Zákazníci vnímají riziko při nákupu služeb citlivěji a intenzivněji než při nákupu zboží
V oblasti služeb dramaticky roste úloha lidského faktoru (přímý styk se zákazníkem)
V sektoru služeb je bezpodmínečně nutné provádět pravidelný monitoring míry spokojeností zákazníků se službami. Jako příklad můžeme uvést letecký průmysl v definici těchto nejdůležitějších znaků:
Počet sedadel v letadle
Frekvence spojů
Bezvadné odbavení před letem i po ukončení letu
Přesnost příletu podle letových řád§
Spolehlivost služeb
cena
12) Specifikujte požadavky na kvalitu firmy
- přežití firmy
- maximalizace zisku
- vysoké tržby
- kvalitní renomé, image, výrobky
- vysoké procento inovací
- etický kodex
- co nejnižší náklady