Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




tahak-zeminy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (115.33 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Extrémní a provozní kontaktní zatížení

Extrémní výpočtové zatížení Vde představuje nepříznivé přetížení 
konstrukce a vzniká ze stálých zatížení, občasných dlouhodobých a 
krátkodobých zatížení, případně i z mimořádných zatížení. Je třeba 
počítat s reálnými kombinacemi krátkodobých a mimořádných 
účinků, které v EC 7 vystihuje součinitel γq. Výpočtové extrémní 
kontaktní napětí σ de = Vde/Aef = γq . Vn/Aef
Provozní výpočtové zatížení Vds odpovídá běžnému trvalému nebo 
opakovanému zatížení a vzniká ze stálých a občasných dlouhodobých 
zatížení, které v EC7 vystihuje součinitel γg. Z krátkodobých zatížení 
se berou v úvahu jen pravidelně se opakující zatížení.
Výpočtové provozní kontaktní napětí σ ds = Vds/A = γg . Vn/A
21.

Druhy plošných základů. Použití

Základové patky, Základové pásy, Základové rošty, Základové desky
22.

Výhody a nevýhody jednotlivých typů plošných základů

23.Co jsou to základové studny a kesony ?-hlubiné základy, používají se jako základ pod mostní pilíře
24.Jaké jsou druhy pilot?• Piloty, Mikropiloty, Podzemní stěny, Kesony, Studny, Šachtové 
pilíře
Vrtané (replacement) - odstranění zeminy z prostotu jámy
Ražené (displacement) – zemina stlačená do strana pod pilotu
Dělení pilotových základů:
1)podle příčného rozměru:
maloprofilové (příčný rozměr od 0,3 m, resp. 0,15 m do 0,6 m)
velkoprofilové (příčný rozměr přes 0,6 m do asi 3,0 m)
2)podle sklonu: - svislé, šikmé
3)podle způsobu namáhání: - tlačené, tažené, příčně zatížení(obyčejně 
v kombinaci s tlakem či tahem)
4)podle materiálu: - betonové (železobetonové , z předpjaté ho 
betonu), ocelové, dřevěné
25.Jaký   je   mechanizmus   přenosu   osového   zatížení   pilotami   do 
základové půdy? Osová únosnost osamělé piloty je zatížení, při kterém pilota vyhoví 
podmínkám pevnostním (řešení podle 1.MS), tak i obecným 
podmínkám deformačním (řešení podle 2. MS). Obecně přicházejí v 
úvahu následující mezní stavy:
• celková ztráta stability,
• únosnost piloty,
• vyzdvižení vztlakem, nebo nedostatečný odpor v tahu piloty,
• konstrukční porušení piloty tlakem, vybočením, resp. tahem,
• nadměrné sedání, • nadměrné zvednutí.
26.Stanovte technologický postup provádění vrtaných pilot.1. vrtání 

Témata, do kterých materiál patří