tahak-zeminy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Extrémní a provozní kontaktní zatížení
Extrémní výpočtové zatížení Vde představuje nepříznivé přetížení
konstrukce a vzniká ze stálých zatížení, občasných dlouhodobých a
krátkodobých zatížení, případně i z mimořádných zatížení. Je třeba
počítat s reálnými kombinacemi krátkodobých a mimořádných
účinků, které v EC 7 vystihuje součinitel γq. Výpočtové extrémní
kontaktní napětí σ de = Vde/Aef = γq . Vn/Aef
Provozní výpočtové zatížení Vds odpovídá běžnému trvalému nebo
opakovanému zatížení a vzniká ze stálých a občasných dlouhodobých
zatížení, které v EC7 vystihuje součinitel γg. Z krátkodobých zatížení
se berou v úvahu jen pravidelně se opakující zatížení.
Výpočtové provozní kontaktní napětí σ ds = Vds/A = γg . Vn/A
21.
Druhy plošných základů. Použití
Základové patky, Základové pásy, Základové rošty, Základové desky
22.
Výhody a nevýhody jednotlivých typů plošných základů
23.Co jsou to základové studny a kesony ?-hlubiné základy, používají se jako základ pod mostní pilíře
24.Jaké jsou druhy pilot?• Piloty, Mikropiloty, Podzemní stěny, Kesony, Studny, Šachtové
pilíře
Vrtané (replacement) - odstranění zeminy z prostotu jámy
Ražené (displacement) – zemina stlačená do strana pod pilotu
Dělení pilotových základů:
1)podle příčného rozměru:
maloprofilové (příčný rozměr od 0,3 m, resp. 0,15 m do 0,6 m)
velkoprofilové (příčný rozměr přes 0,6 m do asi 3,0 m)
2)podle sklonu: - svislé, šikmé
3)podle způsobu namáhání: - tlačené, tažené, příčně zatížení(obyčejně
v kombinaci s tlakem či tahem)
4)podle materiálu: - betonové (železobetonové , z předpjaté ho
betonu), ocelové, dřevěné
25.Jaký je mechanizmus přenosu osového zatížení pilotami do
základové půdy? Osová únosnost osamělé piloty je zatížení, při kterém pilota vyhoví
podmínkám pevnostním (řešení podle 1.MS), tak i obecným
podmínkám deformačním (řešení podle 2. MS). Obecně přicházejí v
úvahu následující mezní stavy:
• celková ztráta stability,
• únosnost piloty,
• vyzdvižení vztlakem, nebo nedostatečný odpor v tahu piloty,
• konstrukční porušení piloty tlakem, vybočením, resp. tahem,
• nadměrné sedání, • nadměrné zvednutí.
26.Stanovte technologický postup provádění vrtaných pilot.1. vrtání