06 rampy_zábradlí
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Kotvení zábradlí
-kotvení z boku do zdiva
-madlo – d
řevo, plast, kov se zarážkami
Ing. et Ing. Petr Kacálek
Rampy:
Šikmé rampy
-rampy jsou šikmé konstrukce, umož
ňující překonávání výškových rozdílů bez stupňovité
úpravy
šikmé rampy d
ělíme na:
a) rampy pro p
ěší provoz
b) rampy pro provoz silni
čních motorových vozidel (zejména automobilů)
podle umíst
ění ve vztahu k budovám rozlišujeme:
a) rampy vnit
řní
b) rampy vn
ější
podle p
ůdorysného tvaru rozlišujeme:
a) rampy p
římé
b) rampy zak
řivené
Ing. et Ing. Petr Kacálek
Rampy:
Šikmé rampy pro chodce (ve
řejný pěší provoz)
- nutno respektovat ustanovení Vyhlášky
č. 174, 1994 Sb., kterou se stanoví obecné technické
požadavky, zabezpe
čující užívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a orientace
-sklon a délka ramene se m
ěří na výstupní čáře
-nejv
ětší délka ramene je 9 000 mm. Při větších délkách je třeba přerušit rameno vloženou
podestou délky B
p min = 1 500 mm
-sklon ramene má být konstantní po celé jeho délce. Je-li výšková úrove
ň překonávána šikmou
rampou se dv
ěma popř. více rameny, má být sklon všech ramen stejný
Nejv
ětší dovolený sklon ramene uvnitř budov smí být:
a) 1:12 (8,33 %);
b) 1:8 (12,5 %), není-li délka ramene delší než 3 000 mm
-
na únikových cestách nesmí mít rameno sklon v
ětší než 1:8 (12,5 %)
-
nejv
ětší dovolený sklon ramene vně budovy smí být 1:12 (8,33 %).
Ing. et Ing. Petr Kacálek
Rampy:
Šikmé rampy pro chodce (ve
řejný pěší provoz)
Pr
ůchodná šířka ramen šikmých ramp
-Nejmenší pr
ůchodná šířka ramene B
p hlavních, vedlejších a únikových šikmých ramp musí být
B
p min = 1 500 mm tak, aby byl umožněn současný pohyb a míjení osoby na invalidním vozíku
s jinou osobou
Ing. et Ing. Petr Kacálek