M04 - Dřevěné plnostěnné a příhradové konstrukce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ty). Kolíky jsou rozmíst ny radiáln , zpravidla ve dvou kruzích kolem st edu
p ípoje. Ve srovnání s lepeným spojem vykazuje tento typ v tší poddajnost a je
proto nutné ve výpo tu uvážit vliv poddajnosti rámového rohu na únosnost a
p etvo ení konstrukce. Zesílení rámových roh se n kdy provádí p íložkami
z materiál na bázi d eva (jedním z nejkvalitn jších jsou p ekližky systému
KERTO).
Obr. 3.5 – Konstruk ní ešení rámových roh u rám lepeného pr ezu:
a-rámy s rozdvojenými stojkami, b-zak ivený rámový roh, c-styk p í le a stojky
rámu lepeným zazubeným spojem, d-spojení p í le a stojky rámu mechanickým
kolíkovým spojem
P í le a stojky rám jsou namáhány kombinací osové síly a ohybu (zásady
výpo tu viz modul M02). Jedná se o štíhlé pruty a je tedy nutné dbát na zabez-
pe ení jejich p í né stability, zejména proti vybo ení z roviny rámu (klopení).
P í le rámu je zpravidla dostate n zabezpe ena st ešními vaznicemi p ipoje-
nými do soustavy p í ného ztužidla. Stojky rám mohou být zabezpe eny st -
novými paždíky, p ípadn st novými panely anebo musí mít vlastní dostate -
nou únosnost na vzp r.
D ev né plnost nné a p íhradové konstrukce
23
Podep ení rám na základy se provádí prost ednictvím ocelových úložných
patek. P i montáži rámových konstrukcí se nejprve smontuje pole s p í ným
ztužidlem. Potom je možné postupn osazovat další rámové vazby a p ipojovat
je vaznicemi a podélnými ztužidly k tuhému vyztuženému poli.