M04 - Dřevěné plnostěnné a příhradové konstrukce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
kové síly a ohybového momentu, c-podporový sty ník
Diagonální pruty jsou p ipojeny pomocí vn jších ocelových plech (p ílo-
žek). Pro zabezpe ení ú inného p enosu tlakových osových sil ve sty nících
horního pásu (pokud je proveden z d lených kus ) je nutné vkládat kontaktní
ocelové vložky a p ípoj zabezpe it vn jšími stokovacími p íložkami. Výsledni-
ce sil p sobících v diagonálách se p enáší ve sty níkovým šroubem.
D ev né konstrukce
42
Obr. 4.12 – Konstruk ní detaily kombinovaného segmentového vazníku:
d-sty ník horního pásu, e-sty ník dolního pásu:
1-kontaktní ocelové vložky ve sty nících horního pásu, 2-ocelové p íložky pro
p ipojení diagonál, 3-sty níkový šroub, 4-ocelová sva ovaná botka, 5-
vyrovnávací podložky, 6-montážní h ebíky, 7-vý ez ve d ev ných stokovacích
p íložkách pás
Vývoj d ev ných p íhradových konstrukcí vždy souvisel s vývojem nových
spojovacích prost edk . Mezi novodobé typy spoj pat í spoje ešené pomocí
ocelových sty níkových plech vkládaných do vý ez ve d ev ných profilech.
Pro p ípoje se sty níkovými plechy tlouš ky 1,0 až 2,5 mm se používají h ebí-
ky o pr m ru 3,1 až 4,0 mm, které se bez p edvrtání nast elují do d eva a
plech (systém Greimbau). V p ípojích s plechy v tší tlouš ky jsou spojovací-
mi prvky ocelové kolíky o pr m ru 6 až 20 mm. Ve smyslu evropských norem
jsou tyto typy spoj za azovány mezi typy spojení „ocel-d evo“. Výhodou