M04 - Dřevěné plnostěnné a příhradové konstrukce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
dených v odst. 4.1. Vyráb jí se rámy trojkloubové, dvojkloubové i rámy složi-
t jších geometrických tvar . Rámy je ú elné vyrobit z jednotlivých dílc , které
se na montáži sestaví v jeden celek. P íhradová p í le (u trojkloubových rám
polop í le), vyrobená jako samostatný dílec, se vkládá mezi dvojdílné stojky.
Stojky jsou rovn ž p íhradové a probíhají pr b žn od patního kloubu až
k hornímu pásu p í le. Rámový roh se vytvo í p ekrytím a vzájemným spoje-
ním tvarov shodných krajních p íhrad p í le a stojky. Konstrukci rámu je
ovšem možné vytvo it i jako jeden celkový dílec. Z d vod transportu je však
t eba konstrukci roz lenit na ásti, které se na stavb spojí pomocí montážních
styk . Pro montáž posta ují lehké mechanizmy, p i v tších rozp tích autoje áb.
Pro v tší rozp tí, pokud se nepoužije plnost nných lepených rám , jsou nej-
vhodn jší rámy se sty níkovými plechy. Plechy se vkládají do vý ez prove-
dených ve d ev ných profilech. Jako spojovacích prost edk lze použít h ebík
nast elovaných do d eva a tenkých plech (systém Greimbau) nebo ocelových
kolík zaražených do p edvrtaných otvor . P íhradové konstrukce tohoto typu
jsou velmi perspektivní a jsou p edm tem teoretického a experimentálního
výzkumu. Zásady návrhu a konstruk ního ešení rám jsou stejné jako u ob-
louk (viz odst. 4.3).
P i vytvá ení rámových nosných soustav lze také využít p íznivých vlast-