BPC-ALD - Skripta_rev2019_2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
− 1 −
KATEDRA INFORMATIKY
PŘÍRODOVĚDECKÁ FAKULTA
UNIVERZITA PALACKÉHO
ZÁKLADNÍ ALGORITMY
ARNOŠT VEČERKA
VÝVOJ TOHOTO UČEBNÍHO TEXTU JE SPOLUFINANCOVÁN
EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY
Olomouc 2007
Korekce - UAMT FEKT VUT Brno 2019
(rev. 2019.2)
− 2 −
Abstrakt
Tento text distančního vzdělávání seznamuje se základními algoritmy, které se používají jak samostatně, tak
i jako součást jiných, složitějších algoritmů nebo úloh. Na začátku stručný úvod do časové složitosti
algoritmů. Dále je na začátku je stručný přehled datových struktur, zejména jsou zde popsány dynamické
datové struktury. Hlavní část tohoto studijního materiálu tvoří dvě třídy algoritmů. V první z nich jsou
algoritmy vyhledávání, druhá obsahuje algoritmy třídění.
Cílová skupina
Text je primárně určen pro posluchače prvního bakalářského studijního programu Aplikovaná informatika na
Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Může však sloužit komukoli se zájmem o
algoritmy a jejich použití. Text nepředpokládá žádné vstupní znalosti.
− 3 −
Obsah
1
Algoritmus..................................................................................................................................................4
1.1
Složitost algoritmu .............................................................................................................................4
2
Datové struktury .......................................................................................................................................10
2.1
Lineární datové struktury .................................................................................................................10
2.2
Stromy ..............................................................................................................................................16
3
Třídění ......................................................................................................................................................21