BVKS_005_Šířka_pásma
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
4
Obr.3: Zapojení kanálu s neomezenou šířkou pásma
Princip zapojení při kanálu s omezenou šířkou pásma je na obr.4 a zapojení Biskit na obr.5.
Obdobně realizujte zapojení v Tutor TIMS. Zesílení dolní propusti nastavte přibližně doprostřed,
mezní frekvenci ke konci ve směru hodinových ručiček. Na SW verzi použijte i jiný filtr, který je
k dispozici. Měňte vstupní proměnné napětí vlevo a vpravo, současně pomalu měňte mezní
frekvenci dolní propusti proti směru hodinových ručiček. V okamžiku zmizení výstupního signálu
si poznamenejte přibližnou polohu točítka změny mezní frekvence a po skončení hodiny ji
spolu s fotkami uveďte vyučujícímu.
Obr. 4: Princip kanálu s omezenou šířkou pásma
5
Obr.5: Zapojení kanálu s omezenou šířkou pásma
Ad2)
V první části jsme používali stejnosměrný signál, protože už harmonický signál a tím spíše např.
řeč mění svou úroveň příliš často na to, abychom ji mohli po použití PCM sledovat. Pro vyřešení
tohoto problému použijeme v této části modul SEQUENCE GENERATOR s 32-bitovou sekvencí
pro modelování digitálního datového toku. Na jednotce SEQUENCE GENERATOR nastavte jeho
DIP přepínač na 00. Princip je na obr.6, zapojení na obr.7. Obdobně si počínejte pro Tutor TIMS
a opět vytvořte fotodokumentaci, kterou předvedete vyučujícímu.
Obr.6: Princip zapojení pro část ad2)
6
Obr.7: Zapojení Biskit pro část ad2)
Podle obr.8 + 9 můžete simulovat vliv proměnné přenosové rychlosti. Vyzkoušejte jak na Biskit
tak na Tutor TIMS.
Obr.8: Princip vlivu proměnné frekvence
7
Obr.9: Zapojení pro vliv proměnné frekvence
Zajímavé je oko rozhodnutí, podle kterého obvody rozhodují, zda příchozí úroveň je nula nebo
jednička. Zobrazení z literatury, kterého se Vám však patrně nepodaří dosáhnout, je na obr.10.