Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




BVKS_005_Šířka_pásma

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (413.91 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Obr.3: Zapojení kanálu s neomezenou šířkou pásma 

 
Princip    zapojení  při  kanálu  s omezenou  šířkou  pásma  je  na  obr.4  a  zapojení  Biskit  na  obr.5. 
Obdobně realizujte zapojení v Tutor TIMS. Zesílení dolní propusti nastavte přibližně doprostřed, 
mezní frekvenci ke konci ve směru hodinových ručiček. Na SW verzi použijte i jiný filtr, který je 
k dispozici.  Měňte  vstupní  proměnné  napětí  vlevo  a  vpravo,  současně  pomalu  měňte  mezní 
frekvenci dolní propusti proti směru hodinových ručiček. V okamžiku zmizení výstupního signálu 
si  poznamenejte  přibližnou polohu točítka změny  mezní  frekvence a  po skončení  hodiny ji 
spolu s fotkami uveďte vyučujícímu.  

Obr. 4: Princip kanálu s omezenou šířkou pásma 

Obr.5: Zapojení kanálu s omezenou šířkou pásma 

 
 
Ad2) 
V první části jsme používali stejnosměrný signál, protože už harmonický signál a tím spíše např. 
řeč mění svou úroveň příliš často na to, abychom ji mohli po použití PCM sledovat. Pro vyřešení 
tohoto problému použijeme v této části modul SEQUENCE GENERATOR s 32-bitovou sekvencí 
pro modelování digitálního datového toku. Na jednotce SEQUENCE GENERATOR nastavte jeho 
DIP přepínač na 00. Princip je na obr.6, zapojení na obr.7. Obdobně si počínejte pro Tutor TIMS 
a opět vytvořte fotodokumentaci, kterou předvedete vyučujícímu. 
 
 

Obr.6: Princip zapojení pro část ad2) 

Obr.7: Zapojení Biskit pro část ad2) 

Podle obr.8 + 9 můžete simulovat vliv proměnné přenosové rychlosti. Vyzkoušejte jak na Biskit 
tak na Tutor TIMS. 
 
 

Obr.8: Princip vlivu proměnné frekvence 

Obr.9: Zapojení pro vliv proměnné frekvence 

Zajímavé je oko rozhodnutí, podle kterého obvody rozhodují, zda příchozí úroveň je nula nebo 
jednička. Zobrazení z literatury, kterého se Vám však patrně nepodaří dosáhnout, je na obr.10. 
 

Témata, do kterých materiál patří