Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Příklady z přednášek ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (124.35 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Priklad na EVA

EVA = NOPAT – WACC*C

WACC = r(e)*E/C+r(d)*(1-t)*D/C

NOPAT = EBIT * (1-t)

r(e) = r(f) + betta(x)*(v(m)-r(f))

t – dan z prijmu

WACC – naklady na celkovy kapital

r(e) – naklady na vlastni capital

C – celkovy kapital

D – cizi capital

E – vlastni capital

r(d) – urokova mira

r(e) – naklady na vlastni kapital

r(f) – bezrizikovy vynos

betta(x) – trzni riziko

v(m)-r(f) – premie za riziko

Napriklad

Vlastní kapitál = 160 Cizí zdroje = 60 Daň z příjmu (%) = 19 Úroková míra (%) = 7 EBIT = 34 Tržní riziko B = 1,1 Bezrizikový výnos rf (%) = 4,5 Prémie za riziko (%) = 2,7

r(e) = 4.5 + 1.1*(2.7) = 7.47 % = 0.0747

WACC = 0.0747*60/(160+60)+0.07*(1-0.19)*120/(160+60) = 0.069791

NOPAT = 34*(1-0.19) = 27.54

EVA = 27.54 – 0.069791*220 = 12.1860

Vyhodnoceni indexu spokojenosti zakazniku

Zadani

Vyhodnoceni mekkych dat: Kontaktovali jsme 1000 zakazniku, zahrnujicich zakladnich 5 zakaznickych skupin. Navratnost dotazniku 60% tj. 600 ks. Prumerne hodnoceni dotazniku bylo 67 bodu. -> velmi dobre.

Vyhodnoceni tvrdych dat:

Vernost zakazniku: z analyz vyplyva, ze 71% zakazniku zustava vernych znacce coz znaci 71 bodu.

Podil na trhu: z rozboru marketing a obchodni strategie vychazi stupnice: -3% -> 0 bodu, -2% -> 10 bodu, +7% -> 100 bodu. Hodnoceni za 1. pololeti +2.7%

Podil prijmu od novych zakazniku: ze strategie urcil marketing nasledujici stupnici: -10% -> 0 bodu, +40% -> 100 bodu. Zjistena skutecnost 37%.

Reklamace a stiznosti: vychazime z nasledujici stupnice: 0.5% -> 100 bodu, 10.5% -> 0 bodu. Zjistena skutecnost 4.8%.

Merene veliciny Vaha Body Celkem = body*vaha 1 Dotaznik 0.40 67 (je ukazano v zadani) 67*0.40 = 26.80 2 Vernost zakazniku 0.30 71 (je ukazano v zadani) 71*0.30=21.30 3 Podil na trhu 0.15 57 (vypocet dole) 57*0.15=8.55 4 Novi zakaznici 0.10 94 (vypocet dole) 94*0.10=9.40 5 Reklamace a stiznosti 0.05 57 (vypocet dole) 57*0.05=2.85 Celkem Suma(1…5)=1.00 Suma(1…5)=346 Suma(1…5)=68.90

3) podil na trhu:

Body 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 procento -3% -2% -1% 0% +1% +2% +3% +4% +5% +6% +7%

2.7% odpovida cca 57 bodu

4) novi zakaznici

Body 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 Procento -10% -5% 0% +5% +10% +15% +20% +25% +30% +35% +40%

37% odpovida cca 94 bodu

5) reklamace a stiznosti

Body 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 Procento 10.5% 9.5% 8.5% 7.5% 6.5% 5.5% 4.5% 3.5% 2.5% 1.5% 0.5%

4.8% odpovida cca 57 bodu

Analyza vyvoje celkovych nakladu

Zadani

Podnik zvazuje nakup nove vyrobni linky. Vypoctete, kterou vyrobni linku pouzijeme pri:

  1. Vyrobe 20.000 ks

  2. Ruznem mnozstvi produkce.

Vyrobni linka Naklady fixni (FC) Naklady jednotkove (v(j)) Max. mnozstvi vyroby (Q(max)) L1 250000 7 50000 L2 400000 4 700000 L3 450000 3 650000 L4 300000 5 250000

TC=FC+ v(j)*Q

TC – celkove naklady

FC – fixni naklady

v(j) – variabilni naklady

TC(L1) = 250.000 + 7*50.000 = 600.000

TC(L2) = 400.000 + 4*700.000 = 3.200.000

TC(L3) = 450.000 + 3*650.000 = 2.400.000

TC(L4) = 300.000 + 5*250.000 = 1.550.000

Pak malajueme graf. (tento graf je v prezentaci z prednasky – “RVP_5_2016”, str. 6, cislo slajdu 12 – tam je cervena sipka, ktera nas zajima)

Témata, do kterých materiál patří