Příklady z přednášek ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Priklad na EVA
EVA = NOPAT – WACC*C
WACC = r(e)*E/C+r(d)*(1-t)*D/C
NOPAT = EBIT * (1-t)
r(e) = r(f) + betta(x)*(v(m)-r(f))
t – dan z prijmu
WACC – naklady na celkovy kapital
r(e) – naklady na vlastni capital
C – celkovy kapital
D – cizi capital
E – vlastni capital
r(d) – urokova mira
r(e) – naklady na vlastni kapital
r(f) – bezrizikovy vynos
betta(x) – trzni riziko
v(m)-r(f) – premie za riziko
Napriklad
Vlastní kapitál = 160 Cizí zdroje = 60 Daň z příjmu (%) = 19 Úroková míra (%) = 7 EBIT = 34 Tržní riziko B = 1,1 Bezrizikový výnos rf (%) = 4,5 Prémie za riziko (%) = 2,7r(e) = 4.5 + 1.1*(2.7) = 7.47 % = 0.0747
WACC = 0.0747*60/(160+60)+0.07*(1-0.19)*120/(160+60) = 0.069791
NOPAT = 34*(1-0.19) = 27.54
EVA = 27.54 – 0.069791*220 = 12.1860
Vyhodnoceni indexu spokojenosti zakazniku
Zadani
Vyhodnoceni mekkych dat: Kontaktovali jsme 1000 zakazniku, zahrnujicich zakladnich 5 zakaznickych skupin. Navratnost dotazniku 60% tj. 600 ks. Prumerne hodnoceni dotazniku bylo 67 bodu. -> velmi dobre.
Vyhodnoceni tvrdych dat:
Vernost zakazniku: z analyz vyplyva, ze 71% zakazniku zustava vernych znacce coz znaci 71 bodu.
Podil na trhu: z rozboru marketing a obchodni strategie vychazi stupnice: -3% -> 0 bodu, -2% -> 10 bodu, +7% -> 100 bodu. Hodnoceni za 1. pololeti +2.7%
Podil prijmu od novych zakazniku: ze strategie urcil marketing nasledujici stupnici: -10% -> 0 bodu, +40% -> 100 bodu. Zjistena skutecnost 37%.
Reklamace a stiznosti: vychazime z nasledujici stupnice: 0.5% -> 100 bodu, 10.5% -> 0 bodu. Zjistena skutecnost 4.8%.
Merene veliciny Vaha Body Celkem = body*vaha 1 Dotaznik 0.40 67 (je ukazano v zadani) 67*0.40 = 26.80 2 Vernost zakazniku 0.30 71 (je ukazano v zadani) 71*0.30=21.30 3 Podil na trhu 0.15 57 (vypocet dole) 57*0.15=8.55 4 Novi zakaznici 0.10 94 (vypocet dole) 94*0.10=9.40 5 Reklamace a stiznosti 0.05 57 (vypocet dole) 57*0.05=2.85 Celkem Suma(1…5)=1.00 Suma(1…5)=346 Suma(1…5)=68.903) podil na trhu:
Body 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 procento -3% -2% -1% 0% +1% +2% +3% +4% +5% +6% +7%2.7% odpovida cca 57 bodu
4) novi zakaznici
Body 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 Procento -10% -5% 0% +5% +10% +15% +20% +25% +30% +35% +40%37% odpovida cca 94 bodu
5) reklamace a stiznosti
Body 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 Procento 10.5% 9.5% 8.5% 7.5% 6.5% 5.5% 4.5% 3.5% 2.5% 1.5% 0.5%4.8% odpovida cca 57 bodu
Analyza vyvoje celkovych nakladu
Zadani
Podnik zvazuje nakup nove vyrobni linky. Vypoctete, kterou vyrobni linku pouzijeme pri:
Vyrobe 20.000 ks
Ruznem mnozstvi produkce.
TC=FC+ v(j)*Q
TC – celkove naklady
FC – fixni naklady
v(j) – variabilni naklady
TC(L1) = 250.000 + 7*50.000 = 600.000
TC(L2) = 400.000 + 4*700.000 = 3.200.000
TC(L3) = 450.000 + 3*650.000 = 2.400.000
TC(L4) = 300.000 + 5*250.000 = 1.550.000
Pak malajueme graf. (tento graf je v prezentaci z prednasky – “RVP_5_2016”, str. 6, cislo slajdu 12 – tam je cervena sipka, ktera nas zajima)