Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ekonomika podniku - Ústní otázky ke zkoušce 2010

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (229.89 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Geografické okolí - dostupnost výrobních faktorů - pracovní síly a tok a prodej výrobků a služeb,

Sociální okolí - zaměstnanci, zákazníci,

Politické okolí - politické strany, koalice, opozice,

Právní okolí - právní normy - obchodní zákoník,

Ekonomické okolí - daňová zátěž podniků, hospodářský růst, měnový vývoj,

Ekologické okolí - ekologické výrobky, recyklace obalů,

Technologické okolí - vynálezy, inovace,

Etické okolí - dodržování etických principů - pravdivých informací,

Kulturně-historické okolí - vzdělanost lidí, kulturnost obyvatelstva.

Co je cílem v současnosti podniku? Jak je zahrnuto riziko do podnikání? Čím je posuzována výkonnost podniku?

CÍL PODNIKU

  • Primární cíl podniku – zhodnocovat prostředky vložené vlastníky

  • Odvozený cíl - maximalizace hodnoty podniku.

  • Soustava dílčích cílů – ovlivněna zainteresovanými skupinami (stakeholdery)

Primární cíl podniku - maximalizace přínosu pro vlastníky/akcionáře (Shareholder Value)

(Původně byl primární cíl podniku formulován jako dosahování maximálního zisku v krátkodobém pohledu, bez časového omezení a bez vlivu rizika – základním ukazatelem byl celkový (účetní) zisk)

RIZIKO

Zahrnutí rizika do rozhodování. Riziko podniku je nedílnou součástí podnikání.

Riziko

  • Interní

  • externí

Riziko představuje stupeň nejistoty spojený s očekávaným výnosem. Nejistota je dána např. politickou nestabilitou, vývojem úrokových sazeb, devizovými kurzy apod.

Analýza rizika jeho určení a měření má značný vliv na primární cíl podniku – způsob financování podniku (poměr vlastního a cizího kapitálu).

UKAZATELÉ VÝKONNOSTI PODNIKU

  1. Čas: Jak dlouho to trvá?

  2. Náklady: Používáme naše zdroje efektivně?

  3. Kvalita: Odpovídá výsledek požadavkům?

  4. Služba zákazníkům: Plníme a překonáváme očekávání našich zákazníků?

  5. Růst: Zvyšuje se naše tempo růstu nebo náš podíl na trhu?

  6. Finance: Rostou naše tržby i zisk?

Definujte podnikatelský plán a strukturu podnikatelského plánu.

Otázky: Co vyrábět, poskytovat? Čím se zabývat?

  • Předkládá se bankám a jiným institucím při žádosti o úvěr, úřadům pro získání koncese a jiných povolení, atd.

  • Slouží podnikateli jako nástroj řízení

  • Nezbytnou součástí je zakladatelský rozpočet

Struktura podnikatelského plánu není závazně stanovena.

  • 1 SHRNUTÍ – nejdůležitější!!! (investor se rozhoduje, zda bude číst dál)

  • 2 ÚVOD A CHARAKTERISTIKA

    • představení majitele,druh živnosti, název firmy, logo, sídlo, poslání a cíl podniku, kontakty

  • 3 PODNIK

    • zdůvodnění a obsah podnikání, popis výrobků a služeb, právní forma podnikání, organizační struktura podniku, místo podnikání, cíle podnikání, rizika (SWOT analýza)

  • 4 PRŮZKUM TRHU

analýza trhu a odvětví– cena, kvalita, vymezení cílové skupiny (cílového zákazníka)

Témata, do kterých materiál patří