Otázka 08 - Monopolistická konkurence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
b) v dlouhém období - tento příliv nových firem způsobí posun poptávkové křivky po produkci každé firmy doleva. Cena umožňuje firmě pokrýt její náklady, to však není situace, která by přilákala další firmy.
Chamberlainův a Prostorový model
model Chamberlain - každý produkt soutěží s ostatními se stejnou intenzitou o podíl na celkové tržní poptávce. Předpoklady: jasně definovaná odvětvová struktura » je definovaná odvětvová skupina, skupinu tvoří velký počet výrobců nedokonalých substitutů. Uvažujeme, že křivky poptávky a nákladů jsou stejné pro všechny firmy dané skupiny (symetrie)
Prostorový model - zákazníci preferují určité místo či vlastnost produktu, pro který mu dávají přednost
- v obou modelech monopolistické konkurence je společné úsilí o minimalizaci nákladů a o větší rozmanitost (rozmístění) produkce. Křivky reakce jsou dvě křivky poptávky (jedna náleží dané firmě - reprezentativní (transparentní), druhá náleží tržní poptávce)