Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management informačních systémů RmisP - Semestrální práce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (755.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Popis zpracování zakázky a balicího procesu

Proces zpracování zakázky začíná v okamžiku, kdy si zákazník v internetovém obchodě firmy objedná požadované výrobky. Objednávka je následně zpracována systémem a dva dny na to se už na ní pracuje přímo ve skladu společnosti v-log.

Ráno na začátku směny jsou vytištěny seznamy požadovaných výrobků, pracovníci s nimi obchází sklad, vybírají výrobky do vozíku a s ním pak dojedou až k balicí lince. Obsluha balicí linky posílá jednotlivé výrobky spolu s dodacími listy a fólií po dopravním pásu do pece, kde vlivem vysoké teploty dojde k přilnutí fólie a zabalení. Balíky se následně řadí na dopravním pásu za pecí, odkud je balič přesune do klece.

Další člověk klec s pomocí VZV odveze do kontejneru kamionu, kde výrobky vyskládá. Kamion po konci směny odjíždí se všemi balíky do skladu v Německu, kde dochází k dalšímu třídění balíků. Část zabalených výrobků je odesílána poštou po České republice a část do Rakouska.

Obrázek č. 3: Schéma expedičního skladu v-log (Zdroj: [1])

  1. EPC diagram procesu zpracování zakázky

Obrázek 4: EPC diagram procesu zpracování zakázky (Zdroj: Vlastní zpracování)

  1. RACI matice procesu zpracování zakázky

Tabulka č. 1: RACI matice (Zdroj: vlastní zpracování)

Zkratka Vysvětlení R Responsible A Accountable C Consulted I Informed

Tabulka č. 2: Vysvětlení zkratek (Zdroj: Vlastní zpracování)

  1. Požadavky na budoucí informační systém

Informační systém by měl zajišťovat optimalizaci skladových zásob a nároků na skladové prostory a podporovat dosažení požadovaných ekonomických efektů jakými jsou snižování nákladů, lidských zdrojů a zvyšování obratu a objemu prodeje.

Dalším velmi důležitým prvkem informačního systému by mělo být poskytování analýz o kvalitě zpracovávaného produktu, které povedou ke zvyšování kvality produktu. Od systému se také očekává efektivní reporting výsledků hospodaření pro potřeby managementu firmy a okamžitá kontrola nad hospodařením všech středisek včetně cashflow jednotlivých středisek a nikoli pouze celé firmy.

  1. Výběr konkrétního informačního systému

Jelikož možnosti předchozího systému ASŘ ZPok v prostředí DOS již byly z hlediska rostoucích požadavků společnosti nedostatečné, rozhodlo vedení společnosti v roce 2015 o přechodu na informační systém SAP Business One, který dodává firma Versino CZ, s.r.o. Společnost Versino CZ, s.r.o. je předním dodavatelem podnikových řešení pro malé a střední firmy na platformě informačního systému SAP® Business One v České republice.

Informační systém SAP pokrývá všechny specifické potřeby v oblasti výroby.
Zároveň, ale poskytuje výhody komplexního informačního systému a tím dovoluje centralizovat výrobní i nevýrobní evidence (obchod, doprava, provoz atd.), což je přesně to, co společnost BKR ČR, s. r.o. potřebuje ke snížení nákladů a zkvalitnění výroby a služeb.

Témata, do kterých materiál patří