Management informačních systémů RmisP - Semestrální práce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Popis zpracování zakázky a balicího procesu
Proces zpracování zakázky začíná v okamžiku, kdy si zákazník v internetovém obchodě firmy objedná požadované výrobky. Objednávka je následně zpracována systémem a dva dny na to se už na ní pracuje přímo ve skladu společnosti v-log.
Ráno na začátku směny jsou vytištěny seznamy požadovaných výrobků, pracovníci s nimi obchází sklad, vybírají výrobky do vozíku a s ním pak dojedou až k balicí lince. Obsluha balicí linky posílá jednotlivé výrobky spolu s dodacími listy a fólií po dopravním pásu do pece, kde vlivem vysoké teploty dojde k přilnutí fólie a zabalení. Balíky se následně řadí na dopravním pásu za pecí, odkud je balič přesune do klece.
Další člověk klec s pomocí VZV odveze do kontejneru kamionu, kde výrobky vyskládá. Kamion po konci směny odjíždí se všemi balíky do skladu v Německu, kde dochází k dalšímu třídění balíků. Část zabalených výrobků je odesílána poštou po České republice a část do Rakouska.
Obrázek č. 3: Schéma expedičního skladu v-log (Zdroj: [1])
EPC diagram procesu zpracování zakázky
Obrázek 4: EPC diagram procesu zpracování zakázky (Zdroj: Vlastní zpracování)
RACI matice procesu zpracování zakázky
Tabulka č. 1: RACI matice (Zdroj: vlastní zpracování)
Zkratka Vysvětlení R Responsible A Accountable C Consulted I InformedTabulka č. 2: Vysvětlení zkratek (Zdroj: Vlastní zpracování)
Požadavky na budoucí informační systém
Informační systém by měl zajišťovat optimalizaci skladových zásob a nároků na skladové prostory a podporovat dosažení požadovaných ekonomických efektů jakými jsou snižování nákladů, lidských zdrojů a zvyšování obratu a objemu prodeje.
Dalším velmi důležitým prvkem informačního systému by mělo být poskytování analýz o kvalitě zpracovávaného produktu, které povedou ke zvyšování kvality produktu. Od systému se také očekává efektivní reporting výsledků hospodaření pro potřeby managementu firmy a okamžitá kontrola nad hospodařením všech středisek včetně cashflow jednotlivých středisek a nikoli pouze celé firmy.
Výběr konkrétního informačního systému
Jelikož možnosti předchozího systému ASŘ ZPok v prostředí DOS již byly z hlediska rostoucích požadavků společnosti nedostatečné, rozhodlo vedení společnosti v roce 2015 o přechodu na informační systém SAP Business One, který dodává firma Versino CZ, s.r.o. Společnost Versino CZ, s.r.o. je předním dodavatelem podnikových řešení pro malé a střední firmy na platformě informačního systému SAP® Business One v České republice.
Informační systém SAP pokrývá všechny specifické potřeby v oblasti výroby.
Zároveň, ale poskytuje výhody komplexního informačního systému a tím dovoluje centralizovat výrobní i nevýrobní evidence (obchod, doprava, provoz atd.), což je přesně to, co společnost BKR ČR, s. r.o. potřebuje ke snížení nákladů a zkvalitnění výroby a služeb.