Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management informačních systémů RmisP - Semestrální práce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (755,69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

fakulta podnikatelská Vysokého Učení Technického v Brně SEMESTRÁLNÍ PRÁCE z předmětu MANAGEMENT INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ Autor:Němec Pavel Studijní obor:Řízení a ekonomika podniku, 4. ročník Obsah Obsah- 1 - 1.Základní informace o podniku- 2 - 1.1O společnosti- 3 - 1.2Předmět podnikání- 4 - 1.3Organizační struktura- 4 - 2.Hlavní procesy ve firmě- 4 - 2.1Popis zpracování zakázky a balicího procesu- 4 - 2.2EPC diagram procesu zpracování zakázky- 6 - 2.3RACI matice procesu zpracování zakázky- 7 - 3.Požadavky na budoucí informační systém- 7 - 4.Výběr konkrétního informačního systému- 8 - 4.1Výhody systému SAP- 9 - 4.2Technické požadavky IS- 10 - 4.3Kalkulace IS- 11 - 5.Implementace IS- 11 - 5.1Zajištění provozu- 11 - 6.Service Level Agreements- 12 - 6.1Dohoda na dodání a servis informačního systému- 12 - 7.Zdroje- 13 - Základní informace o podniku Název společnosti:BKR ČR, s. r. o. Sídlo společnosti:Tovární 2 682 01Vyškov Česká republika IČO:63675196 DIČ:CZ63675196 Zápis do OR:26. dubna 1995 Právní forma:společnost s ručením omezeným Základní kapitál:132 mil. Kč Jednatel:Ing. Eva Nečasová Obrázek č. SEQ Obrázek \* ARABIC1: Logo VELUX (Zdroj: [1]) O společnosti Společnost BKR ČR, s.r.o. působí na českém trhu od roku 1995. Zabývá se výrobou doplňků pro střešní plastová okna VELUX, jako jsou rolety, vysunovací rolety, žaluzie, markýzy, elektrické komponenty apod. Název VELUX nese skupina výrobních závodů, které se nacházejí v 11 zemích světa, přičemž obchodní zastoupení mají ve více než 35 zemích. Ve skupině pracuje přibližně 10.000 zaměstnanců, z toho asi tři tisíce přímo v Dánsku, severně od Kodaně ve městě Horsholm, kde se také nachází centrála společnosti. Značka VELUX je jednou z nejsilnějších značek na globálním trhu stavebních materiálů a takto označené výrobky se prodávají po celém světě. [1]¨ Obrázek č. SEQ Obrázek \* ARABIC2: Firma ve světě (Zdroj: [1]) Předmět podnikání Hlavním předmětem podnikání společnosti je výroba doplňků pro střešní okna VELUX. Výrobky jsou následně uskladněny ve skladu firmy a dále expedovány smluvními dopravci podniku jednotlivým zákazníkům, především do Německa a zemí Beneluxu. Další výrobky jsou převáženy z Vyškova do kamenné prodejny v Brně a také do dalších skladišť společnosti rozmístěných na mnoha místech v Evropě. Organizační struktura Jednatelkou a ředitelkou je Eva Nečasová, management team tvoří výrobní manažer Petr Radoch, výrobní manažer Jiří Pospíšil, manažer kvality Jiří Mrázek, manažer logis tiky Radek Šikula, manažer vývoje Martin Němec a manažerka lidských zdrojů Irena Valová. [1] Hlavní procesy ve firmě Hlavními procesy ve firmě jsou: Vývoj nových výrobkůMontáž výrobkůUskladnění výrobkůBalení výrobkůExpedice výrobkůControlling Popis zpracování zakázky a balicího procesu Proces zpracování zakázky začíná v okamžiku, kdy si zákazník v internetovém obchodě firmy objedná požadované výrobky. Objednávka je následně zpracována systémem a dva dny na to se už na ní pracuje přímo ve skladu společnosti v-log. Ráno na začátku směny jsou vytištěny seznamy požadovaných výrobků, pracovníci s nimi obchází sklad, vybírají výrobky do vozíku a s ním pak dojedou až k balicí lince. Obsluha balicí linky posílá jednotlivé výrobky spolu s dodacími listy a fólií po dopravním pásu do pece, kde vlivem vysoké teploty dojde k přilnutí fólie a zabalení. Balíky se následně řadí na dopravním pásu za pecí, odkud je balič přesune do klece. Další člověk klec s pomocí VZV odveze do kontejneru kamionu, kde výrobky vyskládá. Kamion po konci směny odjíždí se všemi balíky do skladu v Německu, kde dochází k dalšímu třídění balíků. Část zabalených výrobků je odesílána poštou po České republice a část do Rakouska. Obrázek č. SEQ Obrázek \* ARABIC3: Schéma expedičního skladu v-log(Zdroj: [1]) EPC diagram procesu zpracování zakázky Obrázek SEQ Obrázek \* ARABIC4: EPC diagram procesu zpracování zakázky(Zdroj: Vlastní zpracování) Obrázek č. SEQ Obrázek_č. \* ARABIC3 EPC diagram procesu Zpracování a uskladnění (Zdroj: Vlastní zpracování) RACI matice procesu zpracování zakázky Tabulka č. 1: RACI matice(Zdroj: vlastní zpracování) Zkratka Vysvětlení R Responsible A Accountable C Consulted I Informed Tabulka č. 2: Vysvětlení zkratek(Zdroj: Vlastní zpracování) Požadavky na budoucí informační systém Informační systém by měl zajišťovat optimalizaci skladových zásob a nároků na skladové prostory a podporovat dosažení požadovaných ekonomických efektů jakými jsou snižování nákladů, lidských zdrojů a zvyšování obratu a objemu prodeje. Dalším velmi důležitým prvkem informačního systému by mělo být poskytování analýz o kvalitě zpracovávaného produktu, které povedou ke zvyšování kvality produktu. Od systému se také očekává efektivní reporting výsledků hospodaření pro potřeby managementu firmy a okamžitá kontrola nad hospodařením všech středisek včetně cashflow jednotlivých středisek a nikoli pouze celé firmy. Výběr konkrétního informačního systému Jelikož možnosti předchozího systému ASŘ ZPok v prostředí DOS již byly z hlediska rostoucích požadavků společnosti nedostatečné, rozhodlo vedení společnosti v roce 2015 o přechodu na informační systém SAP Business One, který dodává firma Versino CZ, s.r.o. Společnost Versino CZ, s.r.o. je předním dodavatelem podnikových řešení pro malé a střední firmy na platformě informačního systému SAP® Business One v České republice. Zároveň, ale poskytuje výhody komplexního informačního systému a tím dovoluje centralizovat výrobní i nevýrobní evidence (obchod, doprava, provoz atd.), což je přesně to, co společnost BKR ČR, s. r.o. potřebuje ke snížení nákladů a zkvalitnění výroby a služeb. Obrázek č. 5: SAP Business One(Zdroj: [3]) Výhody systému SAP Aplikace SAP Business One je určena pro male firmy, kterým poskytuje jednotné a cenově dostupnéřešeni pro přehlednou správu celého podniku, od finanční oblasti po prodej, vztahy se zákazníky a zásoby. Pomůže firmě optimalizovat podnikové procesy, získat okamžitý přistup k úplným informacím a urychlit ziskový růst. Podnikový infor

Témata, do kterých materiál patří