Úvod do praktické žurnalistiky 14
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
+ externí může být objektivní, vnášet jiné, inovativní pohledy na programy, aktivity, strategie a personální záležitosti
+ může být nákladné, ale organizace ušetří za náklady na neefektivní programy
– velice nákladné
– neloajalita externí PR
– hrozba krize mezi představami autonomními interního a externího PR
PR a MR
Media relations – klíčový segment PR vůbec
Tradiční projevy PR: tiskové konference
tisková prohlášení
tisková zpráva
dobročinné aktivity
charitativní akce
sponzoring veřejně prospěšných záležitostí
Nyní významná role na PR = internet a sociální média
PR jako media relations záleží na čtyřech základních krocích (může být cyklické):
Analýza (sběr dat, analýza dokumentů, zhodnocení situace, konzultace)
Navržení PR strategie (program PR, externí i interní, image, identita, vztahy s médii, pospolitostí, krizový management atp.)
Akce (implementace zvolené strategie včetně případných korekcí)
Evaluace (zhodnocení, zpětná vazba)
PR je do značné míry o komunikaci mezi organizací a veřejností
Celý proces PR je někdy redukován na media relations
Komunikace je ale jen prostředek, byť významný, PR, nikoliv suma praxí PR
Komunikace prostřednictvím médií je jedním z důležitých (nikoliv jediných) aspektů PR
Časopis Forbes 2013 – top 7 trendů online marketingu (pro rok 2014)
Různý obsah prostřednictvím více kanálů (sociální média, články na obchodních webech, e-newsletter, případové studie, videa, články na webech)
Social media marketing a diverzita (k FB a Twitteru např. IG, Tumblr aj.)
Obsah zaměřený „image.centric“ = lehce stravitelný (Dle Trendreports 65 – 85 % lidí si sami sebe označují za vizuální čtenáře)
Obsah: méně znamená více (jednoduché vzkazy)
Přátelský obsah (technicky i obsahově)
„Retargeting“ – princip efektivity – uživatelé navštíví stránku a zobrazuje se jim i potom v prohlížeči
Sociální média a SEO (3 pilíře = odkaz, odkazy, sociální média)