Elektrická-měření-laboratoře
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Laboratorní cvičení
1.9.2010
Strana 12/82
c. 100 V.
29. Bezpečné napětí pro neživé části u prostorů zvlášť nebezpečných u stejnosměrného proudu
má hodnotu:
a. 60 V;
b. 25 V;
c. 12 V.
30. Bezpečné napětí pro živé části u prostorů zvlášť nebezpečných u střídavého proudu má
hodnotu:
a. 60 V;
b. 12 V;
c. 25 V.
31. Bezpečné napětí pro neživé části u prostorů zvlášť nebezpečných u střídavého proudu má
hodnotu:
a. 12 V;
b. 60 V;
c. 25 V.
32. Bezpečné napětí pro neživé části u prostorů zvlášť nebezpečných u stejnosměrného proudu
má hodnotu:
a. 60 V;
b. 25 V;
c. 12 V.
33. Hodnota ustáleného proudu, který ještě nezpůsobí úraz elektrickým proudem je u střídavého
proudu:
a. 10 mA;
b. 3,5 mA;
c. 25 mA.
34. Hodnota ustáleného proudu, který ještě nezpůsobí úraz elektrickým proudem je u
stejnosměrného proudu:
a. 25 mA;
b. 3,5 mA;
c. 10 mA.
35. Aby nevznikl úraz, velikost nahromaděného náboje nesmí překročit hodnotu:
a. 25 μC;
b. 50 μC;
c. 100 μC.
Laboratorní cvičení
1.9.2010
Strana 13/82
3.6 Kontrolní otázky1. Vysvětlete, co to jsou a jak se projevují přímé fyziologické účinky elektrického proudu.
2. Vysvětlete, co to jsou a jak se projevují nepřímé fyziologické účinky elektrického proudu.
3. Vysvětlete, co to jsou elektrická stigmata.
4. Vysvětlete,které faktory při přímém působení elektrického proudu rozhodují o závažnosti
úrazu.
5. Vysvětlete, co to jsou živé a neživé části elektrických zařízení.
6. Uveďte, hodnoty bezpečných napětí u střídavého i stejnosměrného proudu v závislosti na
různých druzích prostoru a to jak u živých tak neživých částí.
7. Napište definici pro mezní hodnoty proudů.
8. Napište definici pro mezní hodnoty náboje.
Laboratorní cvičení
1.9.2010
Strana 14/82
4 První pomoc při úrazu elektrickým proudem
Popis lekce:Lekce je určena pro žáky 2. ročníku pracující v laboratoři elektrických měření. Seznamuje se
zásadami poskytování první pomoci při úraze elektrickým proudem.
Délka lekce:30 minut
Klíčová slova:umělé dýchání, nepřímá masáž srdce.
Motivace:Naučit žáka zásady poskytnutí první pomoci při úrazu elektrickým proudem.