EMM 2 -zpracovana-teorie-k-ustni-zkousce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
fáze rozhodovacího procesu
o intelligence = zkoumáme realitu, identifikujeme a definujeme daný problém, definujeme systém
o design = konstrukce modelu, shromažďování dat, návrh řešení
o choice = vybereme nejlepší řešení modelu
Implementation: řešení reálného problému
3. Klasifikujte konfliktní situace. Co rozumíme pojmem „inteligence hráče“?
teorie her = konflikt inteligentních hráčů, přičemž oběma stranám záleží na výsledku teorie rozhodování = hra proti neinteligentnímu hráči, kterému nezáleží na výsledku
o např. „hry proti přírodě“
inteligence hráče = hráči záleží na výsledku hry
4. Co je podstatou modelů teorie rozhodování? Uveďte a popište komponenty těchto modelů.
cílem rozhodování je – volba nejlepší (nejvýhodnější) alternativy komponenty:
o alternativy rozhodnutí = jaké máme možnosti výběruo stavy okolností = vyjadřuje situaci, na které se uskutečňuje rozhodnutí, mimo kontrolu
rozhodovatele, působení neovladatelného faktoru;
o rozhodovací kritérium (kritérium výhodnosti jednotky, v jakých jednotkách budeme vybírat benefity)o vektor rizika = jen pokud jeho znám (s jakou pravd. nastávají jedn. stavy okolnosti)
je => rozhodování za rizika;
není => rozhodování za nejistoty.
5. Odlište případy rozhodování za jistoty, za úplné nejistoty a za rizika. Ke každému případu uveďte praktický
příklad (nikoliv z přednášek a cvičení).
Rozhodování za (úplné) jistoty – znám stav okolností, který nastane