Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




EMM 2 -zpracovana-teorie-k-ustni-zkousce

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.37 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Teorie k ústní zkoušce z EMM 2

čistý tok – rozdíl mezi kladným a záporným tokem. 

9. Popište princip výběru kompromisní varianty v modelu vícekriteriální analýzy variant, který je založen na práci 
informací o mezní míře substituce kriteriálních hodnot. Uveďte zástupce této třídy metod. 

  Postupné substituce 

o  varianty porovnáváme vždy podle dvojice kritérií (řídící kritérium vyřazujeme z hodnocení, 

ekvivalizované používáme pro další hodnocení)

o  volba dvojice kritérií => stanovení základní indiferenční křivky => ekvivalizace hodnot řídícího kritéria      

=> vyloučení řídícího kritéria z rozhodování => ekvivalizované kritérium vstupuje do dalšího hodnocení 

o  na konci zůstane POUZE 1 kritérium 

6) Hodnocení efektivnosti, metoda DEA 
1. Uveďte alespoň 3 různé oblasti aplikace metod pro měření efektivnosti. Ke každé z nich uveďte praktický 
příklad. Nepoužívejte příklady z přednášek a cvičení. 

  řízení lidských zdrojů   měření výkonosti organizace nebo její části – efektivita obchodů, které se liší počtem zaměstnanců, počtem 

obsloužených zaměstnanců a tržbami

  výkon státní správy   mezinárodní srovnávání 

2. Co rozumíme pojmem efektivnost? Charakterizujte alespoň 3 významy tohoto pojmu a ke každému z nich 
uveďte praktický příklad.  

  economy = dělat věci hospodárněminimalizace vynaložených zdrojů (finančních prostředků)  efficiency = dělat věci účinněpoměr výstupů a vstupů   effectiveness = dělat věci účelněmít účel hodnotíme, zda organizace neprodukuje něco zbytečně

3. Na jakém principu je založena metoda DEA? Jaké informace poskytuje? 

  hodnotí poměr vstupy/výstupy  měří efektivnost produkčních jednotek v rámci souboru

o  rozdělení na efektivní a neefektivnío  porovnání jednotek vůči těm nejlepšímo  rada, jak a v čem zlepšit neefektivní jednotky (chceme z nich udělat efektivní)

Témata, do kterých materiál patří