Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MPI_DS_P_03

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.91 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

© David Buchtela 

© David Buchtela

D a v i d   B u c h t e l a  

K a t e d r a   i n f o r m a č n í h o   i n ž e n ý r s t v í  

P r o v o z n ě   e k o n o m i c k á   f a k u l t a ,    

Č e s k á   z e m ě d ě l s k á   u n i v e r z i t a   v   P r a z e  

K a m ý c k á   1 2 9 ,   P r a h a   6   -   S u c h d o l  

Moderní prostředky informatiky 

III. 

27.2.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

© David Buchtela

Grafika a grafická data v počítači 

27.2.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

Grafická data 

Grafická data (obrázky, digitální fotografie, …) jsou v 
počítači uložena, stejně jako ostatní informační data, ve 
formě binárních kódových slov 
 

Podle způsobu reprezentace a kódování grafických dat 
rozlišujeme dva hlavní pohledy: 

rastrová (bitmapová) grafika - v bitmapové grafice je celý 
obrázek popsán pomocí jednotlivých barevných bodů 

vektorová grafika – ve vektorové grafice se obrázek popisuje 
pomocí geometrických objektů - křivek a mnohoúhelníků. 

27.2.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

© David Buchtela

Rastrová grafika 

27.2.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

Rastrová (bitmapová) grafika 

rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí 

jednotlivých barevných bodů, které jsou uspořádány do 

mřížky (rastru) – bitmapy 

jeden barevný bod se označuje jako pixel (picture 
element, px

počet obrazových bodů je dán jako součin počtu řádků a 

Témata, do kterých materiál patří