MPI_DS_P_03
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
© David Buchtela
© David Buchtela
D a v i d B u c h t e l a
K a t e d r a i n f o r m a č n í h o i n ž e n ý r s t v í
P r o v o z n ě e k o n o m i c k á f a k u l t a ,
Č e s k á z e m ě d ě l s k á u n i v e r z i t a v P r a z e
K a m ý c k á 1 2 9 , P r a h a 6 - S u c h d o l
1
Moderní prostředky informatiky
III.
27.2.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
© David Buchtela
2
Grafika a grafická data v počítači
27.2.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Grafická data
3
Grafická data (obrázky, digitální fotografie, …) jsou v
počítači uložena, stejně jako ostatní informační data, ve
formě binárních kódových slov
Podle způsobu reprezentace a kódování grafických dat
rozlišujeme dva hlavní pohledy:
rastrová (bitmapová) grafika - v bitmapové grafice je celý
obrázek popsán pomocí jednotlivých barevných bodů
vektorová grafika – ve vektorové grafice se obrázek popisuje
pomocí geometrických objektů - křivek a mnohoúhelníků.
27.2.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
© David Buchtela
4
Rastrová grafika
27.2.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Rastrová (bitmapová) grafika
5
V
rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí
jednotlivých barevných bodů, které jsou uspořádány do
mřížky (rastru) – bitmapy
jeden barevný bod se označuje jako pixel (picture
element, px)
počet obrazových bodů je dán jako součin počtu řádků a