Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychologie výpisky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.18 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Kojenecké období zahrnuje první rok života - postupně seznamuje se svým okolím, sbírá informace a se poznávají zákonitosti prostředí

3.měsíc –sledování

3.-5.měsíc – pozorování

6.měsíc – sedí

12.měsíc- rozvoj, motorika, chodí.

Batolecí období (1-3 roky) o uvědomění vlastního JÁ, experimentování s

(typickým výrokem je „Já sama experimentuje se slovem NElZE)

3-leté dítě již má většinou velmi dobrou slovní zásobu. Učí se hrát s ostatní děti společně.

11)Afiliace, rozdíl mezi stavem sociálním a emoc. Izolací =

afiliace = Potřeba být s někým, být spolu. Může se pohybovat mezi dvěma póly – družností a intimitou (přátelstvím a láskou).

Důvody pro afiliace:

  • ověření si, co je správné

  • pocity štěstí – poskytnutí úlevy

  • zpětná vazba

  • ocenění

  • podílení se na společném výkonu přináší uspokojení

  • důvěra

  • pocit bezpečí

Do stavu sociální izolace se můžeme dostat změnou bydliště, práce apod., kdy opouštíme známé prostředí rodiny a přátel a naházíme se v novém sociálním prostředí, kde si teprve musíme najit nové kontakty.

emocionální izolace, kdy je člověk má kolem sobě mnoha známých, postrádá však důvěrný vztah k jinému člověku, který by mu přinášel emocionální uspokojení.

Citové stavy vnímání =

Připravenost k vnímání toho, co souvisí s naším cílem, čeho očekáváme, toho na co se těšíme nebo čeho se naopak bojíme.

1. Členění celé vnímané situace - Naše pozornost se zaměřuje na motivačně významný předmět, osobu a ostatní v té chvíli tvoří pozadí.

2. Zaměřenost - seskupování předmětů v okolí do větších celků.

3. Očekávání - podle stereotypů nebo předsudků, očekávání toho jak se bude chovat nějaká osoba.

4. Zakotvení - automaticky porovnání nového s tím co už zná, se svými představami a vlastními názory.

12)Skupinová norma =

Aby společnost fungovala je nezbytná existence norem. Spolu s utvářením neformálních skupin dochází k vytvořeni skup. Norem, které kontroluji chovaní členů pomoci pozitivních a negativních sankci (forma soc. kontrola)(pozitivní= pochvala, negativní = tres). Skupinové normy kontroluji především postoje a chovaní, mohou ovlivnit na chovaní jedince mimy skupiny. Vznikají spontánně a povinné pro členů skupiny.

Příklady:

  • Zákon - velmi striktní norma, často obsažená v normě, sbírka práv

13)Terminální období - konečná fáze života, hraniční stádium mezi životem a smrtí.

Ericsson charakterizuje ho: integrita "já" proti zoufalství.

V poslední fázi ontogenetického vývoje jde o integritu «já» vyrovnávání se s bilancí vlastního života i s faktem smrti. Podle Ericssona jde o pochopení řádu věcí, o jakousi moudrost, i o shrnutí všech předchozích stadií - co do míry jejich zvládnutí i co do zpětného hodnocení.

Komunikační struktury, malá sociální skupina =1 sdeleni infy a moznist komunikace co vsemi, 2. Uspokojeni 3.Vedouci rol

Témata, do kterých materiál patří