tématický-plán
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- chápe význam korýšů a pavoukovců v přírodě
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
………….
Dubenhmyz – společné znaky
- hmyz bezkřídlý
- jepice, vážky
- rovnokřídlí, ploštice
- rozliší hlavní znaky, stavbu těla, zástupce korýšů, pavoukovců a hmyzu, jejich význam v přírodě a pro člověka
-vyjmenuje hlavní znaky hmyzu, jeho význam v přírodě a pro člověka
- rozpozná konkrétní zástupce hmyzu probíraných řádů
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
………….
Květenbrouci
motýli
dvoukřídlí
blanokřídlí
- seznamuje se s různými formami výuky (exkurze, film, beseda, skupinová práce, projekt apod.)
- poznává zástupce hmyzu v terénu
- chápe význam brouků a motýlů v přírodě
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
…………..
Červenhmyz v ekosystémech
význam a ochrana hmyzu
opakování
- vyjmenuje a pozná zástupce hmyzu
- třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek
- uvede na příkladech z běžného života význam hmyzu v přírodě i pro člověka
TÉMATICKÝ PLÁN 7. ročník PŘÍRODOPIS
Měsíc Téma Výstupy Průřezová témata ZáříOpakování
Vyšší rostliny I.
seznámí se s rostlinnou říší
pochopí vývoj rostlin
Kapraďorosty, přesličky, plavuně
Soustavy pletiv
charakterizuje jednotlivé zástupce kapraďorostů, přesliček a plavuní a rozlišuje je od sebe
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ
VÝCHOVA:
Kreativita (mikroskopování)
…………………
ListopadVyšší rostliny II. – semenné rostl.
- Nahosemenné - jehličnany
pochopí rozdíl mezi semennými a výtrusnými rostlinami
určuje jednotlivé zástupce semenných rostlin do systematických skupin, pozná konkrétní druhy
chápe rozdíl mezi obratlovci a bezobratlými
seznámí se se zástupci paryb, ryb mořských a sladkovodních
pozná konkrétní zástupce ryb našich řek, přehrad a rybníků
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ
VÝCHOVA:
Rozvoj schopnosti poznávání
…………………
LedenRyby – dokončení
Obojživelníci (ocasatí, bezocasí)
uvědomuje si rozdíly mezi rybou, obojživelníkem a plazem
pozná konkrétní zástupce našich obojživelníků
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA:
Ekosystémy
………………….
Únor Plazi – vývoj, plazi (hadi, želvy, krokodýli)seznámí se s konkrétními plazi, které zařazujeme do systematických jednotek
pozná naše nejznámější zástupce plazů
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA:
Základní podmínky života
………………….
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálních sdělení
………………….
Březen Plazi – dokončenízařazuje jednotlivé zástupce systematicky do skupin
zná charakteristické znaky plazů
seznámí se se skupinou ptáků, s našimi typickými zástupci, dovede je zařadit do systematických skupin a určí konkrétní druhy