Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




tématický-plán

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (83 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- chápe význam korýšů a pavoukovců v přírodě

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

………….

Duben

hmyz – společné znaky

- hmyz bezkřídlý

- jepice, vážky

- rovnokřídlí, ploštice

- rozliší hlavní znaky, stavbu těla, zástupce korýšů, pavoukovců a hmyzu, jejich význam v přírodě a pro člověka

-vyjmenuje hlavní znaky hmyzu, jeho význam v přírodě a pro člověka

- rozpozná konkrétní zástupce hmyzu probíraných řádů

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

………….

Květen

brouci

motýli

dvoukřídlí

blanokřídlí

- seznamuje se s různými formami výuky (exkurze, film, beseda, skupinová práce, projekt apod.)

- poznává zástupce hmyzu v terénu

- chápe význam brouků a motýlů v přírodě

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

…………..

Červen

hmyz v ekosystémech

význam a ochrana hmyzu

opakování

- vyjmenuje a pozná zástupce hmyzu

- třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek

- uvede na příkladech z běžného života význam hmyzu v přírodě i pro člověka

TÉMATICKÝ PLÁN 7. ročník PŘÍRODOPIS

Měsíc Téma Výstupy Průřezová témata Září

Opakování

Vyšší rostliny I.

  • seznámí se s rostlinnou říší

  • pochopí vývoj rostlin

Říjen

Kapraďorosty, přesličky, plavuně

Soustavy pletiv

  • charakterizuje jednotlivé zástupce kapraďorostů, přesliček a plavuní a rozlišuje je od sebe

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ

VÝCHOVA:

Kreativita (mikroskopování)

…………………

Listopad

Vyšší rostliny II. – semenné rostl.

- Nahosemenné - jehličnany

  • pochopí rozdíl mezi semennými a výtrusnými rostlinami

  • určuje jednotlivé zástupce semenných rostlin do systematických skupin, pozná konkrétní druhy

Prosinec Obratlovci (kruhoústí, paryby, ryby)
  • chápe rozdíl mezi obratlovci a bezobratlými

  • seznámí se se zástupci paryb, ryb mořských a sladkovodních

  • pozná konkrétní zástupce ryb našich řek, přehrad a rybníků

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ

VÝCHOVA:

Rozvoj schopnosti poznávání

…………………

Leden

Ryby – dokončení

Obojživelníci (ocasatí, bezocasí)

  • uvědomuje si rozdíly mezi rybou, obojživelníkem a plazem

  • pozná konkrétní zástupce našich obojživelníků

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA:

Ekosystémy

………………….

Únor Plazi – vývoj, plazi (hadi, želvy, krokodýli)
  • seznámí se s konkrétními plazi, které zařazujeme do systematických jednotek

  • pozná naše nejznámější zástupce plazů

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA:

Základní podmínky života

………………….

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálních sdělení

………………….

Březen Plazi – dokončení
  • zařazuje jednotlivé zástupce systematicky do skupin

  • zná charakteristické znaky plazů

Duben Ptáci
  • seznámí se se skupinou ptáků, s našimi typickými zástupci, dovede je zařadit do systematických skupin a určí konkrétní druhy

Témata, do kterých materiál patří