Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




tématický-plán

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (83 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

TÉMATICKÝ PLÁN 6. ročník PŘÍRODOPIS

Téma Výstupy Průřezová témata Září

Země a život, podmínky života na Zemi

- látky organické a anorganické, fotosyntéza

- jednobuněčné organismy – bakterie a viry

- jednobuněčné rostliny – sinice

-rozliší základní projevy a podmínky života, orientuje se v daném přehledu vývoje organismů

-popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel

-rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin i živočichů

-vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti

-uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

…………..

Říjen

bičíkovci, rozsivky, řasy

- jednobuněční živočichové – prvoci

- jednobuněčné houby

- vývoj a zdokonalování organismů, opakování

-vysvětlí rozdíly mezi jednobuněčnými organismy rostlinnými, živočišnými a houbovými

- vyjmenuje základní zástupce jednobuněčných organismů, jejich životní prostředí a význam v přírodě

- popíše stavbu těla trepky velké a funkci organel

- vyhledává zástupce těchto skupin, jejich životní prostředí a chápe jejich význam v přírodě a pro člověka

Listopad

mnohobuněčné organismy houby nižší

houby vyšší

- lišejníky

-opakování

- vysvětlí rozdíly mezi jednobuněčnými organismy rostlinnými, živočišnými a houbovými

- vysvětlí využití jednobuněčných hub v technologických procesech v potravinářském průmyslu

- vysvětlí pojmy producent, konzument a reducent

- chápe význam hub v přírodě

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

………….

Prosinec

mnohobuněčné rostliny – řasy

mnohobuněční živočichové – žahavci

ekosystém – producenti, konzumenti, reducenti

- vysvětlí vznik mnohobuněčných rostlin z jednobuněčných

- vyjmenuje zástupce řas a jejich význam

- vysvětlí pojmy producent, konzument a reducent

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

…………..

Leden

ploštěnci

kroužkovci

žížala obecná

měkkýši – plži

- vysvětlí zdokonalování stavby těla žahavců, ploštěnců, kroužkovců, měkkýšů

- vyhledává zástupce těchto skupin, jejich životní prostředí a chápe jejich význam v přírodě a pro člověka

OSOBNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

………….

Únor

měkkýši – mlži

měkkýši – hlavonožci

členovci – společné znaky

rozdělení

- vyhledává zástupce těchto skupin, jejich životní prostředí a chápe jejich význam v přírodě a pro člověka Březen

korýši

pavoukovci

- pavouci

- roztoči

- seznamuje se s různými formami výuky (exkurze, film, beseda, skupinová práce, projekt apod.)

- vyjmenuje zástupce pavouků a roztočů a vysvětlí jejich význam

Témata, do kterých materiál patří