tématický-plán
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
TÉMATICKÝ PLÁN 6. ročník PŘÍRODOPIS
Téma Výstupy Průřezová témata ZáříZemě a život, podmínky života na Zemi
- látky organické a anorganické, fotosyntéza
- jednobuněčné organismy – bakterie a viry
- jednobuněčné rostliny – sinice
-rozliší základní projevy a podmínky života, orientuje se v daném přehledu vývoje organismů
-popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel
-rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin i živočichů
-vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti
-uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
…………..
Říjenbičíkovci, rozsivky, řasy
- jednobuněční živočichové – prvoci
- jednobuněčné houby
- vývoj a zdokonalování organismů, opakování
-vysvětlí rozdíly mezi jednobuněčnými organismy rostlinnými, živočišnými a houbovými
- vyjmenuje základní zástupce jednobuněčných organismů, jejich životní prostředí a význam v přírodě
- popíše stavbu těla trepky velké a funkci organel
- vyhledává zástupce těchto skupin, jejich životní prostředí a chápe jejich význam v přírodě a pro člověka
Listopadmnohobuněčné organismy houby nižší
houby vyšší
- lišejníky
-opakování
- vysvětlí rozdíly mezi jednobuněčnými organismy rostlinnými, živočišnými a houbovými
- vysvětlí využití jednobuněčných hub v technologických procesech v potravinářském průmyslu
- vysvětlí pojmy producent, konzument a reducent
- chápe význam hub v přírodě
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy
………….
Prosinecmnohobuněčné rostliny – řasy
mnohobuněční živočichové – žahavci
ekosystém – producenti, konzumenti, reducenti
- vysvětlí vznik mnohobuněčných rostlin z jednobuněčných
- vyjmenuje zástupce řas a jejich význam
- vysvětlí pojmy producent, konzument a reducent
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
…………..
Ledenploštěnci
kroužkovci
žížala obecná
měkkýši – plži
- vysvětlí zdokonalování stavby těla žahavců, ploštěnců, kroužkovců, měkkýšů
- vyhledává zástupce těchto skupin, jejich životní prostředí a chápe jejich význam v přírodě a pro člověka
OSOBNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
………….
Únorměkkýši – mlži
měkkýši – hlavonožci
členovci – společné znaky
rozdělení
- vyhledává zástupce těchto skupin, jejich životní prostředí a chápe jejich význam v přírodě a pro člověka Březenkorýši
pavoukovci
- pavouci
- roztoči
- seznamuje se s různými formami výuky (exkurze, film, beseda, skupinová práce, projekt apod.)
- vyjmenuje zástupce pavouků a roztočů a vysvětlí jejich význam