Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Deníkový-záznam-3

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.42 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Deníkový záznam 3

Ještě než nastal ten čas, kdy jsem se měl konečně postavit k tabuli před žáky a nějakým způsobem vést vyučovací hodinu, měl jsem už nejednu zkušenost s přímým osobnějším kontaktem s některými z žáků. Především, když byla potřeba někomu z nich pomoci s nějakými příklady či úlohou v hodině při jejich samostatné práci.

Na své výstupy před žáky jsem se poměrně těšil. Před začátkem jsem jen měl menší obavy z toho, jak to vlastně zrealizuju. Chtěl jsem to udělat co nejlépe, ale i v co nejkratším čase. Jelikož mi můj provázející učitel vždy poměrně srozumitelně řekl, nejen co by se zrovna mělo probírat, poměrně jasně mi také naznačil konkrétnější obsah, strukturu, někdy i konkrétnější metodu při výkladu nebo při psaní na tabuli.

Při prvním výstupu v sedmé třídě při hodině matematiky byl můj úkol nejjednodušší. Měl jsem žákům ukázat asi 3 příklady na porovnávání zlomků. Nebyl problém, stihlo se to asi do 10 – 15 minut.

Avšak na rozdíl od prvního výkladu, byl můj druhý výklad naopak nejtěžší a nejméně zdařilý. Mým úkolem zde bylo žákům, rovněž sedmé třídy, zavést pojem smíšené číslo, uvést jak ho píšeme, jak ho čteme, dále ukázat 3 příklady na převod (nevlastního) zlomku na smíšené číslo a také naopak, ze smíšeného čísla na zlomek. Tato fáze již zabrala asi 20 minut a já si již kladl otázky, zda bych již s výkladem neměl skončit. Jenže jsem byl s panem učitelem domluvený, že součástí tohoto výstupu bude i sčítání a odčítání smíšených čísel. A tak jsem se pustil i do toho. Ačkoliv jsem stihnul uvést 2 příklady na sčítání a 1 příklad na odčítání, druhý příklad na odčítání a zároveň možná i poslední příklad, s kterým jsem zamýšlel vystoupit, jsem již do konce vyučovací hodiny celý dokončit nestihl. V této hodině mi bylo poměrně také líto žáků, neboť bylo očividné, že zhruba po 20 – 25 minutách již někteří začínali mít problém s jejich pozorností. A jakmile nastal čas, kdy na konci hodiny zazvonilo, žáci se úplně v momentě duchem rozprchli a již se poměrně hlasitě rozmluvili a hodinu prostě zabalili, ukončili. Řekl jsem si, že fajn, příště budu mít poučení, však se teprve jen učím.

Můj třetí a doposud poslední výstup byl sice rovněž z matematiky, avšak pro tentokrát v osmé třídě. Zde se to již zase podařilo poměrně velice dobře. Součástí mého výkladu bylo stručně zopakovat Pythagorovu větu a uvést 2 aplikační příklady v geometrii. Výklad mi zabral asi 15 minut. Já byl spokojen. Co se týče zpětné vazby od pana učitele, nevyzníval nijak nespokojeně, i když těsně před tímto mým třetím výkladem mi již poměrně velice důrazně řekl, že na to mám tak 10 minut. Byl však stejně jako já dosti spokojen i s 15 minutami.

Témata, do kterých materiál patří