1. Záznam z hospitace - Bakterie, sinice
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- vadí nám sinice, řasy ne
- když máme na těle sinice, opláchneme se
• sděluje žákům, že si mají dodělat 4. cvičení v p. s. na str. 18
• informuje, že od příště se na pár hodin něco dozví ode mě
• připomíná, to co se řeklo na začátku hodiny, že mají na něj počkat o přestávce
- zel. voda, nápis „přemnož. sinic“
- bazén, rybník v létě
- žák: já, trochu (mám alergii)
- žák se ptá: Mohou zabít i ryby?
- žákyně (asi akvaristka): chlor ryby přežijí
• poslouchají, reagují
• poslouchají, přitakávají
• – | | –, balí se
• rozhovor upevňovací
• vysvětlování
• – | | –
• – | | –
• – | | –
• – | | –
Hodnotící list
1. – POHYB 2. – HLAS 3. – PÍSMO 4. – ŘEČ 5. – STYL 6. - PROSTŘEDKY
chodí mezi žáky silný vůbec nepíše spisovná autoritativní ŘÍZENÍ
stojí slabý hovorová demokratický příkazy
sedí zřetelné (dostat. velké) nevyhraněný sliby
výrazný nezřetelné (malé) strhující
nevýrazný zajímavá stimulační
dobře čitelné uspávající inhibiční
špatně čitelné
7. – VNÍMAVOST 8. – MOTIVACE 9. – ZPRAC. OBSAHU 10. – ZPŮSOB PODÁNÍ 11. – UŽITÍ UČEB. 12. – AKTIVITA ŽÁKŮ
SITUACE Žáků UČIVA UČIVA POMŮCEK
pohotový verbální klasické sděluje nepoužívá reagují jednotlivci
s časovým odstupem situační tvořivé vyvozuje reaguje skupina žáků
nevšímavý argumentuje používá efektivně reaguje celá třída
funkční izolované používá neefektivně nereagují
neúčelná koncepční
13. –MEZIPŘEDMĚT. 14. – UČITELOVY 15. – ČASOVÉ ROZVRŽENÍ 16. – PLÁN PRÁCE 17. –MODERNIZACE 18. – PŘÍPRAVA UČITELE:
VZTAHY OTÁZKY HODINY NA VÝUKU
ne rozvíjí připravené učitel ho dodržuje dodržuje plán obsah má přípravu
rozvíjí nepřipravené zbývá mu čas přizpůsobuje situaci pomůcky bez přípravy
s VV, M, VkZ učitel ho překračuje improvizuje metoda (improvizuje)
zjišťovací učitel nezvládá neřídí se jím organizace (forma)
aplikační tradiční
netradiční
tvořivá
netvořivá
19. SLOVNÍ ZHODNOCENÍ
– jednotlivé fáze výuky na sebe navazovaly
– použité metody a formy byly přijatelné, střídaly se, časově se hodina stihnout vydařila
– aktivita žáků byla občasná až spíše častá
– výukové cíle byly naplněny, myslím, že s převahou a efektivně
– nejvíce mě zaujalo při rozmnožování bakterií otázky, proč nechceme být bakterie a informace kolik bakterií může vzniknout za den, dále prevence zdraví před vodním květem
– žáci vypadali tématem poměrně zaujatě, místy jsme se nasmáli všichni, občas někdo z žáků i vykřikoval, někdy některým trvalo pochopit, co se po nich chce