Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(2) 3. a 4. Příprava na hodinu - Zemětřesení

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (33.75 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- otázky žákům:

• Co se vám vybaví, když se řekne zemětřesení? Co už o zemětřesení víte?

• Dokázali byste říci, co je to zemětřesení?

Co je jeho příčinou?

• Ve kterém místě zemského tělesa vzniká, na povrchu nebo pod povrchem? Jak se toto místo nazývá? Kam se z tohoto místa šíří na zemský povrch nejsilněji? Jak toto místo nazýváme?

• Co víte o tom, jak lze zaznamenávat zemětřesení? Kterým přístrojem ho měříme? Které znáte stupnice zemětřesení?

• Znáte nějaké významné zemětřesné oblasti
ve světě a v ČR? Co o nich víte?

• Které typy zemětřesení znáte? Které z nich je nejničivější a proč? Co víte o tsunami?

• odpovídají na položené otázky z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z minulých hodin

• poslouchají, sledují obrázky v prezentaci, zapisují si do struktury zápisu, zakreslují a popisují schéma vzniku a šíření zemětřesení, odpovídají na položené otázky; případně reagují, když jim není něco srozumitelné

• rozhovor opakovací

• výklad, vysvětlování, popis, rozhovor vyvozovací, práce s textem, projekce statická, grafické
a výtvarné činnosti

• – | | –

• – | | –

5 min

25 min

• sešity žáků, případně učebnice

• – | | –,

psací potřeby,

prostředky k prezentaci, tabule s křídou

Fáze Podrobný popis aktivity učitele Podrobný popis aktivity žáků Metoda

Forma

Organizace výuky

Čas

Poznámky

pomůcky

fixace

3 min

aplikace

2 min

• otázky a úkoly:

- Co je to zemětřesení, kde vzniká, jak se šíří?

- Objasněte rozdíly mezi: hypocentrem
a epicentrem, velikostí a intenzitou zemětřesení, Richterovou a Mercalliho stupnicí zemětřesení.

- Jmenujte alespoň 3 významné zemětřesné oblasti ve světě.

- Popište rozdělení typů zemětřesení.

- Jmenujte alespoň 1 zemětřesnou oblast v ČR
z tektonických nejaktivnějších, 1 s občasnou aktivitou a 1 s výskytem řítivých zemětřesení

• otázka:

Jak bychom se měli a jak bychom se neměli zachovat při zemětřesení?

• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z hodiny

• zamýšlí se, mohou si o tom popovídat se spolužáky v lavicích, případně sdělovat své příspěvky postupně nahlas celé třídě

• rozhovor upevňovací

• diskuse

• – | | –

• – | | –

3 min

2 min

• učební materiály žáků

• – | | –

Závěr

5 min

• celkové zhodnocení aktivity žáků

• informování o tématu další hodiny (magma)

• rozloučení se s žáky

• poslouchají

• – | | –

• loučí se, balí se

• popis

• výklad

• – | | –

2,5 min

2 min

0,5 min


Přílohy:
1. struktura zápisu k prezentaci

2. vyplněný zápis do struktury

Vlastní závěrečné zhodnocení:

9. B – čas vyšel na vše tak akorát

– pár žáků k tématu hodiny zaujalo poměrně aktivní přístup, většina však přijímala poznatky spíše pasivně

Témata, do kterých materiál patří