3. Záznam z hospitace - Ptáci - motivační hodina
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- říká: kdybyste tyto ptáky nepoznali teď, tak nic, nevadí, ale po dobrání učiva o ptácích, abyste to už uměli
- vyzývá: Přihlásí se, kdo měl 6 bodů? 5? 4? 3? 2? 1? 0 (co se dosud nepřihlásili)?
- říká, ať si Péťa (měl nejvyšší počet bodů- 5) napíše do ŽK: Aktivita – ornitolog (vysvětluje, že jsou to ti, kteří se zabývají ptáky) - píše mu do ŽK 1*
• v průběhu hodiny začal ještě řešit nějaké organizační záležitosti - pro tentokrát zapomenuté pomůcky žáků odpouští
• pomáhají s rozdáváním, poslouchají, píší
- zpozorňují
- někteří přitakávají
• sledují snímky v prezentaci, vypracovávají seznam názvů zást.; ptají se, kdy uvést druh. přívl.
• odevzdávají papíry se svou prací
• přitakávají, 3 žáci jdou s učitelem pro pomůcky; 1 žákyně rozdává papírky
- baví se, pak je slyšet od někud zvuk- trochu zpozorníme, ale pak se zastaví, poté chvíli zmlknou
• až udiveně zpozorňují (já trochu také)
- poměrně motivační, až dychtivá
atmosféra
• sledují, kdo ví zástupce, píše na papír
• prohazují si papíry se svou prací vzájemně s nejbližším sousedem; opravují práci spolužáka
- hlásí se: nikdo, 1 (:-o)- Péťa, 1, 1, 2, 4, zbytek se nehlásí
- Péťa (chlapec) se ptá, co je to ornitolog (učitelem to je vysvětleno), píše si to do ŽK a jde k učiteli zapsat si 1*
• organizační záležitosti: někdo se hlásí, že zapomněl celý přírodopis
- někteří popíjí, hrají si (drobnosti)
Aktivita –ornitolog• vysvětlování
• projekce statická, praktické zkoušení (test výstupní)
• rozhovor, dialog, vysvětlování
- diskuse
• předvádění, vysvětlování
• předvádění, test vstupní
• předvádění,vysvětlování, výklad, rozhovor zjišťovací, dialog
• dialog
• papíry k poznávačce, psací potřeby, prostředky k prezentování
(24 zást. oboj. + pl.)
• – | | –
• papír(k)y k motivační poznávačce
• – | | –,vycpaniny ptáků (6),
psací potřeby
• – | | –
• – | | –, tabule s křídou, žákovská knížka (ŽK) úspěšného žáka
• hromadná – frontální
– samostat. práce
• hromadná – frontální
• – | | –
• hromadná – samostat. práce
• hromadná – frontální
Čas Etapa hodiny Aktivita učitele Aktivita žáků Obraz tabule Vyučovací metody Vyučovací prostředkyPoznámky
(forma výuky, kázeňská opatření apod.)
7 min• povídá: máme tady ptáčky, už od MŠ o nich něco známe, příští hodinu se budeme zabývat jejich stavbou těla
- vyzývá žáky, že položí otázku, a když kohokoliv cokoliv k tomu napadne, půjde to napsat na tabuli, může i vícekrát:
• poslouchají, zpozorní
- někteří žáci jdou dychtivě téměř hned po doznění otázky k tabuli,
• brainstorming, grafické činnosti • tabule s křídou, případně sešity žáků, psací potřeby • – | | –