Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3. Záznam z hospitace - Ptáci - motivační hodina

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (83 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

• poslouchají, přitakávají

• rozbíhají se

nápady žáků při brain-stormingu

SOUPEŘ

SOK

Aktivita – rébus

SOK

KOS

• didaktická hra – rébus, grafické činnosti

• rozhovor opakovací, motivační

• vysvětlování

• – | | –,

ŽK úspěšných žákyň

• – | | –

žáci společně přišli asi na 40 druhů ptáků

- názvy papoušků znala především jedna žákyně, u nichž doma chovají papoušky

• – | | –

Hodnotící list

1. – POHYB 2. – HLAS 3. – PÍSMO 4. – ŘEČ 5. – STYL 6. - PROSTŘEDKY

chodí mezi žáky silný vůbec nepíše spisovná autoritativní ŘÍZENÍ

stojí slabý hovorová demokratický příkazy

sedí zřetelné (dostat. velké) nevyhraněný sliby

výrazný nezřetelné (malé) strhující

nevýrazný zajímavá stimulační

dobře čitelné uspávající inhibiční

špatně čitelné

7. – VNÍMAVOST 8. – MOTIVACE 9. – ZPRAC. OBSAHU 10. – ZPŮSOB PODÁNÍ 11. – UŽITÍ UČEB. 12. – AKTIVITA ŽÁKŮ

SITUACE Žáků UČIVA UČIVA POMŮCEK

pohotový verbální klasické sděluje nepoužívá reagují jednotlivci

s časovým odstupem situační tvořivé vyvozuje reaguje skupina žáků

nevšímavý argumentuje používá efektivně reaguje celá třída

funkční izolované používá neefektivně nereagují

neúčelná koncepční

13. –MEZIPŘEDMĚT. 14. – UČITELOVY 15. – ČASOVÉ ROZVRŽENÍ 16. – PLÁN PRÁCE 17. –MODERNIZACE 18. – PŘÍPRAVA UČITELE:

VZTAHY OTÁZKY HODINY NA VÝUKU

ne rozvíjí připravené učitel ho dodržuje dodržuje plán obsah má přípravu

rozvíjí nepřipravené zbývá mu čas přizpůsobuje situaci pomůcky bez přípravy

s ČJ, M učitel ho překračuje improvizuje metoda (improvizuje)

zjišťovací učitel nezvládá neřídí se jím organizace (forma)

aplikační tradiční

netradiční

tvořivá

netvořivá

19. SLOVNÍ ZHODNOCENÍ

– jednotlivé fáze výuky na sebe poměrně navazovaly, i když jen jeden žák začal řešit organizační záležitosti, že něco zapomněl, až v průběhu třetí fáze výuky, trvalo to však jen moment

– použité metody a formy byly vhodně využity, střídáním různých metod i relativně nevšedních pomůcek byla hodina pro žáky velice aktivizující a atraktivní, čas byl účelně naplněn

– aktivita žáků byla mnohdy až překvapivě velmi znatelná, i když ne zcela všichni se stejnou mírou na všech aktivitách podíleli, převážná většina však ano, poměrně ve velké míře

– výukové cíle byly naplněny zcela úspěšně a efektivně

– zaujalo mě z celé hodiny téměř vše, velice se mi líbila už jen samotná pestrost výuky, inspirovalo mě využití vycpanin ptáků, pak zejména též využití brainstormingu a hlavně asi rébus

– naprostá většina žáků se ve výuce aktivně zapojovala, místy byl ve třídě šum, někdy jsem však až zíral, v jakém množství, někdy i v jaké šíři jsou žáci schopni předvést společný výkon

Témata, do kterých materiál patří