3. Záznam z hospitace - Ptáci - motivační hodina
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
• poslouchají, přitakávají
• rozbíhají se
nápady žáků při brain-stormingu
SOUPEŘ
←
SOK
Aktivita – rébus
SOK
KOS
• didaktická hra – rébus, grafické činnosti
• rozhovor opakovací, motivační
• vysvětlování
• – | | –,
ŽK úspěšných žákyň
• – | | –
žáci společně přišli asi na 40 druhů ptáků
- názvy papoušků znala především jedna žákyně, u nichž doma chovají papoušky
• – | | –
Hodnotící list
1. – POHYB 2. – HLAS 3. – PÍSMO 4. – ŘEČ 5. – STYL 6. - PROSTŘEDKY
chodí mezi žáky silný vůbec nepíše spisovná autoritativní ŘÍZENÍ
stojí slabý hovorová demokratický příkazy
sedí zřetelné (dostat. velké) nevyhraněný sliby
výrazný nezřetelné (malé) strhující
nevýrazný zajímavá stimulační
dobře čitelné uspávající inhibiční
špatně čitelné
7. – VNÍMAVOST 8. – MOTIVACE 9. – ZPRAC. OBSAHU 10. – ZPŮSOB PODÁNÍ 11. – UŽITÍ UČEB. 12. – AKTIVITA ŽÁKŮ
SITUACE Žáků UČIVA UČIVA POMŮCEK
pohotový verbální klasické sděluje nepoužívá reagují jednotlivci
s časovým odstupem situační tvořivé vyvozuje reaguje skupina žáků
nevšímavý argumentuje používá efektivně reaguje celá třída
funkční izolované používá neefektivně nereagují
neúčelná koncepční
13. –MEZIPŘEDMĚT. 14. – UČITELOVY 15. – ČASOVÉ ROZVRŽENÍ 16. – PLÁN PRÁCE 17. –MODERNIZACE 18. – PŘÍPRAVA UČITELE:
VZTAHY OTÁZKY HODINY NA VÝUKU
ne rozvíjí připravené učitel ho dodržuje dodržuje plán obsah má přípravu
rozvíjí nepřipravené zbývá mu čas přizpůsobuje situaci pomůcky bez přípravy
s ČJ, M učitel ho překračuje improvizuje metoda (improvizuje)
zjišťovací učitel nezvládá neřídí se jím organizace (forma)
aplikační tradiční
netradiční
tvořivá
netvořivá
19. SLOVNÍ ZHODNOCENÍ
– jednotlivé fáze výuky na sebe poměrně navazovaly, i když jen jeden žák začal řešit organizační záležitosti, že něco zapomněl, až v průběhu třetí fáze výuky, trvalo to však jen moment
– použité metody a formy byly vhodně využity, střídáním různých metod i relativně nevšedních pomůcek byla hodina pro žáky velice aktivizující a atraktivní, čas byl účelně naplněn
– aktivita žáků byla mnohdy až překvapivě velmi znatelná, i když ne zcela všichni se stejnou mírou na všech aktivitách podíleli, převážná většina však ano, poměrně ve velké míře
– výukové cíle byly naplněny zcela úspěšně a efektivně
– zaujalo mě z celé hodiny téměř vše, velice se mi líbila už jen samotná pestrost výuky, inspirovalo mě využití vycpanin ptáků, pak zejména též využití brainstormingu a hlavně asi rébus
– naprostá většina žáků se ve výuce aktivně zapojovala, místy byl ve třídě šum, někdy jsem však až zíral, v jakém množství, někdy i v jaké šíři jsou žáci schopni předvést společný výkon