Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(5) 8. a 9. Příprava na hodinu - Houby - rozmnožování hubs,houbyprostředí

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (348.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

• Co je to cizopasník (parazit)? Které důvody mohou zavést organismus do situace, kdy napadne jiný organismus? Dělá to snad nějak zlomyslně z vlastní vůle nebo vlastně nemá na vybranou?
Víte o některých cizopasných (parazitických) houbách? Které zástupce hub bychom mohli nazvat jako cizopasné (parazitické) houby
a proč?

• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých zápisků z minulé hodiny, případně učebnice

• poslouchají, sledují, zapisují si, kreslí podle tabule schéma rozmnožování hub
s plodnicí do sešitu, pracují s učebnicí, odpovídají na položené otázky; případně reagují, když jim není něco srozumitelné

• rozhovor opakovací

• výklad, vysvětlování, popis, rozhovor vyvozovací, práce s učebnicí, grafické a výtvarné činnosti, projekce statická

• – | | –

• – | | –

5 min

25 min

• sešity žáků, případně učebnice

• tabule s křídou, učebnice,

sešity žáků,

psací potřeby, prostředky k prezentaci

Fáze Podrobný popis aktivity učitele Podrobný popis aktivity žáků Metoda

Forma

Organizace výuky

Čas

Poznámky

pomůcky

fixace

5 min

• otázky a úkoly:

- Popište, čím a jakým způsobem se houby s plodnicí rozmnožují. Které životní podmínky jsou příznivé pro vývoj hub? Během které životní fáze houby nastane její přirozená smrt?

- Co jsou to čarodějné kruhy? Jak vznikají?
U kterých zástupců hub se s tímto úkazem můžeme setkat?

- Co je to mykorhiza? Charakterizujte funkci obou organismů, které se tohoto vztahu účastní.
Uveďte příklad zástupců těchto organismů.

- Co jsou to hniložijné houby? Uveďte příklad zástupce hniložijné houby.

- Co jsou to cizopasné (parazitické) houby? Uveďte příklad zástupce houby, který se živí paraziticky.

• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých zápisků z hodiny, případně z učebnice • rozhovor upevňovací • – | | – 5 min • sešity žáků, učebnice

Závěr

5 min

• celkové zhodnocení aktivity žáků

• informování o tématu další hodiny
(zástupci hub s plodnicí)

• rozloučení se s žáky

• poslouchají

• – | | –

• loučí se, balí se

• popis

• výklad

• – | | –

2,5 min

2 min

0,5 min


Přílohy:
1. vlastní teoretická příprava na hodinu

2. zápis

3. obrázky z ppt prezentace

Vlastní závěrečné zhodnocení:

6. A – podařilo se zde získat o něco více času na fixaci než minulou hodinu

– někteří žáci se projevili opravdu neukázněně, především dva kluci, kteří neměli pomůcky a navíc také narušovali výuku chozením po třídě nebo i hlasovými projevy; našlo se však i několik žáků, kteří projevovali aktivitu i zvýšenou, mnozí alespoň když byli tázáni

– cíle mohly být naplněny lépe, jsem přesvědčen, že někteří žáci si z hodiny neodnesli zřejmě nic; řešilo se to i s učitelem, že tato třída je náročnější

Témata, do kterých materiál patří