(8) 14. Příprava na hodinu - Chobotnatci, kytovci
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
• průběh na podkladu učebnice (str. 30), pracovního sešitu (str. 15) a prezentace:
- společná kontrola a doplnění úlohy skupinové práce; pobízení nejlépe zástupců postupně všech skupinek ke sdělení rozdílů mezi rybovitými obratlovci a kytovci, savčích znaků kytovců a specifických charakteristických znaků kytovců;
rozdělení kytovců na kosticovce a ozubené, charakteristika těchto skupin, vybraných zástupců
• odpovídají na položené otázky
a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z minulých hodin
• pozorují v prezentaci obrázek cizokrajného zajícovce (pišťuchy himalájské);
pokud žák chce sdělit své řešení, přihlásí se a poví ho mně šeptem
• poslouchají, sledují, zapisují si, pracují s učebnicí; doplňují si řešení úlohy 12 v pracovním sešitu, potřebné informace samostatně hledají v učebnici; případně reagují, pokud by jim nebylo něco srozumitelné nebo odpovídají na doplňující otázky
- postupně sdělují svá řešení úlohy 12 z pracovního sešitu, v případě nesprávného řešení jeho oprava popřípadě i jinými žáky
- sledují obrázky v prezentaci
• poslouchají, rozdělují se do skupinek
- vypracovávají úlohu v rámci skupinky společně, do sešitu si každý člen dané skupinky může zapisovat totéž, případně vyhledávají a využívají informace z učebnice
• poslouchají, sledují, reagují v případě, pokud jim není něco srozumitelné
- postupně sdělují řešení úlohy skupinové práce, doplňují si zápis
• rozhovor opakovací
• projekce statická, praktické zkoušení, rozhovor zjišťovací
• výklad, vysvětlování, popis, rozhovor vyvozovací, práce s učebnicí, s pracovním sešitem, grafické činnosti, diskuse, projekce statická, pozorování
• práce s učebnicí, grafické činnosti, diskuse,
test vstupní
• vysvětlování, výklad, popis, rozhovor vyvozovací, práce s učebnicí, s prac. sešitem, grafické činnosti, diskuse, projekce statická, pozorování
• – | | –
• hromadná
- samost. práce
• hromadná
- frontální
- samost. práce
- frontální
- frontální
• skupinová
– homogenní
• hromadná
- frontální
4 min
1 min
10 min
5 min
10 min
• učební materiály žáků
• – | | –,
psací potřeby, prostředky k prezentaci
• tabule s křídou, učebnice, sešity žáků, pracovní sešity, psací potřeby, prostředky k prezentaci
• sešity žáků, psací potřeby, učebnice, tabule s křídou
• sešity žáků, tabule s křídou, učebnice, pracovní sešity, psací potřeby, prostředky k prezentaci
Fáze Podrobný popis aktivity učitele Podrobný popis aktivity žáků MetodaForma
Organizace výuky
ČasPoznámky
pomůcky
fixace
5 min
- pokyn žákům, aby si doplnili v pracovním sešitu úlohu 11 s pomocí textu z učebnice; případně pomoc slabším nebo pomalejším žákům
- kontrola úlohy 11 z pracovního sešitu, vybízení nejen aktivních žáků ke sdělení svého řešení; usměrňování především v případě chyb v úloze, zjišťování příčiny těchto chyb, jejich oprava, popř. využití tabule s křídou;
doplnění informací k uvedeným zástupcům