Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(8) 14. Příprava na hodinu - Chobotnatci, kytovci

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36.22 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Př – ČJ (cizí slova – echolokace, plankton)

Př – M (poměr velikostí slona a plejtváka obrovského, člověka a plejtváka obrovského)

6. Praktický dopad: využití slonoviny k dekoračním účelům; z kostic se především dříve vyráběly podprsenky

.
C. Scénář výuky:

Fáze Podrobný popis aktivity učitele Podrobný popis aktivity žáků Metoda

Forma

Organizace výuky

Čas

Poznámky

pomůcky

Úvod

5 min

motivace

2 min

• přivítání se s žáky

• zápis do třídní knihy

• seznámení s tématem a cíli hodiny

• stojí u lavic

• sedí v lavicích, komunikují

• – | | – , poslouchají

• rozhovor úvodní

• výklad

• hromadná
– frontální

1,5 min

1,5 min 2 min

• třídní kniha

Hlavní

část:

35 min

opakování

4 min

diagnóza

1 min

expozice

25 min

• otázky a úkoly kladené žákům:

- Kterými charakteristickými znaky se vyznačuje celá třída savců?

- Uveďte základní rozdělení savců.

- Které znaky jsou charakteristické pro placentální savce? Jmenujte alespoň 5 řádů placentálů.

- Charakterizujte společné znaky hlodavců a zajícovců.

- Uveďte (2) hlavní rozdíly mezi hlodavci a zajícovci.

- Jmenujte aspoň 3 zástupce hlodavců, ke každému zástupci se pokuste uvést 1 stručnou charakteristiku.

- Uveďte (3) hlavní rozdíly mezi králíkem a zajícem.

• úkol s příležitostí získat známku 1:

Pokuste se podle obrázku z prezentace poznat a uvést alespoň rodový název (případně druhový přívlastek), cizokrajného zajícovce, o němž byla v minulé hodině zmínka. Není to ani zajíc, ani králík. (pišťucha himalájská)
Pro sdělení svého řešení se hlaste, dojdu za vámi a řeknete mi ho šeptem.

• průběh na podkladu učebnice (str. 31), pracovního sešitu (str. 15) a prezentace:

- charakteristika společných znaků chobotnatců, zástupců slonů, jejich výskyt, význam a využití pro člověka

- pokyn žákům, aby si doplnili v pracovním sešitu úlohu 12 s pomocí textu z učebnice; případně pomoc slabším nebo pomalejším žákům

- kontrola úlohy 12 z pracovního sešitu, vybízení nejen aktivních žáků ke sdělení svého řešení; usměrňování především v případě chyb v úloze, zjišťování příčiny těchto chyb, jejich oprava, popř. využití tabule s křídou; doplnění o velikosti vzrůstu k oběma zástupcům slonů

- ukázky obrázků zástupců chobotnatců v prezentaci, charakteristika těchto zástupců

• pokyn žákům, aby se rozdělili do skupinek po čtyřech nebo po třech v rámci sloučení 2 lavic; ve skupince budou společně k řádu kytovci vypracovávat úlohu se dvěma položkami, každý písemně do svého sešitu uvede odpovědi na úlohu, mohou použít učebnici (str. 30)

- úloha s příležitostí získat známku 1:

1) Proč kytovci nejsou ryby? Co mají se savci společného? Uveďte alespoň 3 znaky.

2) Čím se kytovci liší od ostatních savců?
Uveďte alespoň 3 znaky.

Témata, do kterých materiál patří