Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(8) 14. Příprava na hodinu - Chobotnatci, kytovci

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36.22 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- ukázky obrázků zástupců kytovců v prezentaci, charakteristika těchto zástupců

• otázky a úkoly:

- Charakterizujte společné znaky chobotnatců, uveďte alespoň 4 znaky.

- Které rozdíly jsou mezi slonem africkým a indickým? Srovnejte alespoň ve 2 znacích.

- Uveďte alespoň 2 znaky kytovců, které dokládají jejich příslušnost k savcům, a 2 charakteristické znaky specifické pro kytovce.

- Na které 2 skupiny rozdělujeme kytovce? Charakterizujte, v čem se tyto skupiny liší.

• úkol:

Poznejte na jednotlivých obrázcích v prezentaci zástupce chobotnatců a kytovců. U zástupců kytovců uveďte alespoň jejich rodové názvy.

- doplňují si řešení úl. 11 v prac. s., potřebné informace samostatně vyhledávají v učebnici; případně odpovídají na doplňující otázky

- postupně sdělují svá řešení úlohy 11 z pracovního sešitu, v případě nesprávného řešení jeho oprava popřípadě i jinými žáky

- sledují obrázky v prezentaci

• odpovídají na položené otázky
a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z hodiny

• pozorují v prezentaci jednotlivé obrázky zástupců chobotnatců a kytovců, u zástupců kytovců uvádějí alespoň jejich rodové názvy

– | | –

• rozhovor upevňovací

• projekce statická, rozhovor zjišťovací

- samost. práce

- frontální

- frontální

• hromadná
– frontální

• – | | –

4 min

1 min

– | | –

• učební materiály žáků

• – | | –, prostředky k prezentaci

Závěr

5 min

• celkové zhodnocení aktivity žáků

• informování o tématu další hodiny (primáti)

• rozloučení se s žáky

• poslouchají

• – | | –

• loučí se, balí se

• popis

• výklad

• – | | –

2,5 min

2 min

0,5 min


Přílohy:
1. vyplněná cvičení z pracovního sešitu, doplněná o poznámky

2. zápis

Vlastní závěrečné zhodnocení:

8. A – v posledních fázích výuky bylo potřeba urychlit, nezbylo již moc času, ale nakonec bych časové zvládnutí

ohodnotil jako poměrně uspokojivé

– žáci byli o poznání celkově aktivnější než předchozí hodinu, byť během prvního úkolu s příležitostí získat známku 1 se odvážil odpovědět pouze jeden žák, který byl úspěšný, většina žáků projevila zvýšenou aktivitu především při skupinové práci, kdy mě opravdu pozitivně překvapili; žáci neměli problém pracovat podle mých pokynů, během samostatné práce rovněž nebyla zaznamenána žádná významná potíž

– cíle byly naplněny úspěšně, což bylo prověřeno v průběhu i ke konci hodiny alespoň u většiny žáků

– mohl bych se i zde zaměřovat více na méně výrazné žáky a posílit i jejich motivaci a aktivitu

– z této hodiny jsem si odnesl spíše jen samé pozitivní pocity, prostředí této třídy na mě působí velice mile, byť mi připadá, že někteří žáci mohou mít v této třídě jakýsi pocit anonymity nebo nejistoty ve svém projevu, na druhou stranu bylo možné velmi dobře zaznamenat žáka, který byl aktivní nejvíce, ne však nijak nadmíru dychtivě, důvodem jeho aktivity je možná ten, že tento žák je z mé rodiny, ale nemyslím si však, že by byl zásadní vliv pouze tohoto faktoru, vím že ho motivují i jiné záležitosti k tomu, aby se ve škole celkově snažil

Témata, do kterých materiál patří