Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Daniel Sikora - Příprava na hodinu 26. 4. 2018

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.07 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Téma: Výšky trojúhelníku – procvičování

Třída: 6. třída

Hlavní cíl hodiny:

Žák shrne probrané učivo o výškách trojúhelníku

Dílčí cíle:

1. Žák rozliší (a uvede) polohové a metrické vlastnosti výšek u jednotlivých typů trojúhelníku.

2. Žák rozliší (a vlastními slovy vysvětlí) rozdíly mezi vlastnostmi výšky, osy strany a osy úhlu trojúhelníku.

(+3. Žák řeší aplikační slovní úlohy využitím znalostí o výškách trojúhelníku.)

Typ hodiny: fixační, (aplikační)

V první části hodiny (po úvodní fázi) v rámci opakování učiva z předchozích hodin formou hromadné výuky budou vyvoláni 3 žáci k tabuli, zbytek žáků třídy dává pozor. Případně po vyvolání jiných žáků z lavice, mohou tito žáci reagovat na žáky u tabule. (Žáci si v rámci tohoto opakování nemusí opisovat poznámky z tabule.)

Během hlavní části výuky budou žáci mnou rozděleni do 5 skupin, každé skupině bude přiřazen model jednoho typu trojúhelníku. Následně bude všem žákům rozdána tabulka, kde nejdříve každá skupina vyplní pouze jim příslušný sloupec tabulky podle přiřazeného typu trojúhelníku (žáci si mohou dělat náčrty a poznámky do sešitu). Poté jednotlivé skupiny postupně po řádcích tabulky (na střídačku) uvádějí svá řešení ostatním skupinám, nakonec všichni žáci budou mít vyplněnou celou tabulku, kterou si nalepí (či alespoň vloží) do sešitu.

Ve zbývajícím čase hodiny ve formě hromadné výuky žáci nejdříve samostatně písemně do sešitu uvádějí řešení vybraných cvičení z učebnice, vzápětí proběhne společná frontální kontrola cvičení. Někteří žáci následně dobrovolně mohou navíc samostatně vyřešit zadané (aplikační) slovní úlohy z učebnice.

  1. Úvod (přivítání se, organizace, téma, program, cíle hodiny) ……. cca 5 minut

  2. Opakování s vyvolanými žáky u tabule …… cca 10 minut

  3. Skupinová práce, následně postupné společné vyplnění tabulky údaji od jednotlivých skupin ……. cca 20 minut

  4. Cvičení z učebnice, dobrovolné slovní úlohy navíc ……. zbylý čas (cca 10 minut)

  5. Závěr (stručné zhodnocení hodiny, rozloučení se) ……. konec hodiny

Témata, do kterých materiál patří