PRACOVNÍ LIST Ma 6 - k 3. čtvrtletce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
PRACOVNÍ LIST
Procvičování k 3. čtvrtletní písemné práci z matematiky pro 6. ročník
Dělení desetinného čísla desetinným číslem – slovní úloha:
Obdélník má obsah 66,15 m2, jeho delší strana má délku 12,6 m. Urči délku jeho kratší strany.Aritmetický průměr – slovní úloha:
Pan Vávra chce zjistit průměrný čas, který potřebuje na cestu autem z chaty domů. Při šesti posledních cestách naměřil tyto časy v minutách:
49,5; 53; 50,3; 57; 55,5; 47,3.
Vypočítej aritmetický průměr změřených časů.Násobek, dělitel, znaky dělitelnosti:
a) Vypiš z čísel 14, 25, 28, 47, 56, 67 násobky čísla 7.
b) Vypiš, kterými z čísel 2, 3, 4, 5, 6 je dělitelné číslo 81.
c) Zakroužkuj je anebo není tak, aby tvrzení bylo správné (pravdivé).
36 je/není násobkem čísla 6.
36 je/není dělitelné číslem 6.
36 je/není dělitelem čísla 6.
25 je/není násobkem čísla 3.
25 je/není dělitelné číslem 3.
25 je/není dělitelem čísla 3.
9 je/není násobkem čísla 63.
9 je/není dělitelné číslem 63.
9 je/není dělitelem čísla 63.
d) Urči (podle znaků dělitelnosti), kterým z čísel 2, 3, 4, 5, 6 a 15 je dělitelné číslo
6048.
e) Doplň na vynechané místo (_) číslici tak, aby bylo 4-ciferné číslo 435_ dělitelné
číslem 12 (tj. číslem 3 a zároveň číslem 4).
4) Dvojice úhlů (vrcholové, vedlejší úhly, střídavé a souhlasné úhly):
a) Urči, které úhly jsou vedlejší a které úhly jsou vrcholové.
b) Urči, které úhly jsou vedlejší a které úhly jsou vrcholové.
c) Urči, které úhly jsou střídavé a které úhly jsou souhlasné.
d) Urči, které úhly jsou střídavé a které úhly jsou souhlasné.
5) Trojúhelník – popis, vnitřní a vnější úhly,
podmínky trojúhelníku (trojúhelníková nerovnost, součet úhlů trojúhelníku):
Doplň: _________ jsou vrcholy trojúhelníku _____ (název trojúhelníku).
Do nákresu vyznač strany trojúhelníku.
Strany tohoto trojúhelníku jsou _________ (jejich označení).
Určíme si, která ze stran daného trojúhelníku je největší, například strana __.
Víme-li, která strana trojúhelníku je největší, můžeme vyjádřit vztah (pravidlo) trojúhelníkové nerovnosti. Vyjádři ho:
______________________
Doplň:
________ jsou vnitřní úhly tohoto trojúhelníku.
________ jsou vnější úhly tohoto trojúhelníku.
Součet všech vnitřních úhlů trojúhelníku je roven ____°. ______________
Součet vnitřního úhlu a jeho odpovídajícího vnějšího úhlu je roven ____°.
___________________, __________________, ___________________
6) Trojúhelník – typy trojúhelníku podle stran a podle úhlu:
____________ ___________ ___________
_______________
___________
Nad nákres každého trojúhelníku doplň název jeho typu podle strany. U třetího typu doplň také názvy jeho stran.
__________ ___________ _____________
_______ ________
________
-
Nad nákres každého trojúhelníku doplň název jeho typu podle úhlu. U druhého typu doplň také názvy jeho stran.