tv-test-kopie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
1. Podle rozsahu dělíme motoriku na:
pracovní a tělocvičnou
organizovanou a neorganizovanou
hrubou a jemnou
2. Pojem ZOZ znamená
zdraví orientované na zdatnost
zdatnost otužilost zdraví
zdravotně orientovaná zdatnost
3. Co tvoří základ ZOZ
koordinační schopnosti
rychlostní schopnosti
aerobní zdatnost
4. Uveďte příklad testového systému pro diagnostiku ZOZ u nás či ve světě: EUROFIT, UNIFITTEST, FITNESSGRAM
5. Motorické schopnosti jsou:
souhrn vnitřně integrovaných, relativně samostatných dispozic subjektu potřebných ke splnění pohybového úkolu
rychlost, síla, obratnost, koordinace
souhrn učením získaných předpokladů k pohybové činnosti
6. Motorické schopnosti jsou:
vytrvalostní, rychlostní, silové, koordinační, pohyblivost a další subsystémy
aerobní, koordinační, explosivní, pohyblivost, rychlostní schopnosti
aerobní zdatnost, rychlost, síla, obratnost, vytrvalost
7. Motorika člověka je
souhrn všech pohybových aktivit
souhrn hybných jevů
souhrn pohybů jednotlivých částí těla
8. Vyjmenujte alespoň tři základní zásady rozvoje motorických schopností: přiměřenost, posloupnost, postupné zvyšování zátěže. (objem, intenzita, frekvence, složitost zatěžování v kombinaci s odpočinkem)
9. Vyberte tři cvičení z učebních osnov tělesné výchovy 1. stupně ZŠ vhodná pro rozvoj aerobní zdatnosti: chůze indiánská, běh indiánský, pohybové hry(štafeta), jízda na kole, plavání
10. Do které skupiny schopností zařadíme
schopnost rovnováhy - koordinační
rytmická schopnost - koordinační
schopnost orientace - koordinační
11. Které období je označováno jako senzitivní pro rozvoj koordinačních schopností
6-8 let
7-10
6-10
12. Uveďte příklady tří cvičení z učebních osnov tělesné výchovy 1. stupně ZŠ vhodná pro rozvoj koordinace: slalom, kladina, pohyb na šikmé ploše
13. Vysvětlete rozdíly mezi pojmy motorická schopnost a motorická dovednost a uveďte příklady
Motorická schopnost – vrozená, prostředí na ni má jen malý vliv, poměrně neměnné v čase, jejich počet je omezen
Motorická dovednost – získaná učením, trénováním, značný vliv prostředí, vyjadřují aktuální potřeby. Počet obrovský, nař. Spojení dvou pohybů v jeden