Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




tv-test-kopie

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

1. Podle rozsahu dělíme motoriku na:

  1. pracovní a tělocvičnou

  2. organizovanou a neorganizovanou

  3. hrubou a jemnou

2. Pojem ZOZ znamená

  1. zdraví orientované na zdatnost

  2. zdatnost otužilost zdraví

  3. zdravotně orientovaná zdatnost

3. Co tvoří základ ZOZ

  1. koordinační schopnosti

  2. rychlostní schopnosti

  3. aerobní zdatnost

4. Uveďte příklad testového systému pro diagnostiku ZOZ u nás či ve světě: EUROFIT, UNIFITTEST, FITNESSGRAM

5. Motorické schopnosti jsou:

  1. souhrn vnitřně integrovaných, relativně samostatných dispozic subjektu potřebných ke splnění pohybového úkolu

  2. rychlost, síla, obratnost, koordinace

  3. souhrn učením získaných předpokladů k pohybové činnosti

6. Motorické schopnosti jsou:

  1. vytrvalostní, rychlostní, silové, koordinační, pohyblivost a další subsystémy

  2. aerobní, koordinační, explosivní, pohyblivost, rychlostní schopnosti

  3. aerobní zdatnost, rychlost, síla, obratnost, vytrvalost

7. Motorika člověka je

  1. souhrn všech pohybových aktivit

  2. souhrn hybných jevů

  3. souhrn pohybů jednotlivých částí těla

8. Vyjmenujte alespoň tři základní zásady rozvoje motorických schopností: přiměřenost, posloupnost, postupné zvyšování zátěže. (objem, intenzita, frekvence, složitost zatěžování v kombinaci s odpočinkem)

9. Vyberte tři cvičení z učebních osnov tělesné výchovy 1. stupně ZŠ vhodná pro rozvoj aerobní zdatnosti: chůze indiánská, běh indiánský, pohybové hry(štafeta), jízda na kole, plavání

10. Do které skupiny schopností zařadíme

  1. schopnost rovnováhy - koordinační

  2. rytmická schopnost - koordinační

  3. schopnost orientace - koordinační

11. Které období je označováno jako senzitivní pro rozvoj koordinačních schopností

  1. 6-8 let

  2. 7-10

  3. 6-10

12. Uveďte příklady tří cvičení z učebních osnov tělesné výchovy 1. stupně ZŠ vhodná pro rozvoj koordinace: slalom, kladina, pohyb na šikmé ploše

13. Vysvětlete rozdíly mezi pojmy motorická schopnost a motorická dovednost a uveďte příklady

Motorická schopnost – vrozená, prostředí na ni má jen malý vliv, poměrně neměnné v čase, jejich počet je omezen

Motorická dovednost – získaná učením, trénováním, značný vliv prostředí, vyjadřují aktuální potřeby. Počet obrovský, nař. Spojení dvou pohybů v jeden

Témata, do kterých materiál patří