MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
účast všech zainteresovaných partnerů. Za zmínku stojí zejména programy
řešící komplexně problém příslušné lokality a mající zřetelně definované
aktéry a cílové skupiny. Příkladem mohou být projekty regenerace měst, které
se vyznačují podobným zaměřením. Nicméně, mělo by být možné vyvinout
novou "architekturou stárnutí" pro sociální a fyzickou infrastrukturu ve
městech.
Nové integrované rámce městské správy, jež jsou více strategické a
flexibilní, by měly pomoci dát dohromady značně sociálně a kulturně odlišné
skupiny, které dnes ve městech žijí. Národní vlády mohou pomoci se znalostmi
a výzkumem, koordinací politik a zajištěním horizontální daňové spravedlnosti
mezi jednotlivci. Regionální vláda může zajistit účinnou koordinaci různých
institucí, zatímco místní samosprávy by měly v co největším počtu partnerů
přinést proces rekonfigurace prostoru a institucí tak, aby vyhovovaly starším
lidem.
5.2 Financování bydlení seniorů a daňová politika
Za účelem odpovídající reakce na proces stárnutí a zaměření plánovací
politiky na uživatele je nutné zabývat se právními, finančními a daňovými
opatřeními, které jsou základem pro zajištění bydlení a služeb pro seniory.
Stárnutí je výzvou jak pro život ve městě, tak pro politiku sociálních služeb.
Demografické problémy mají proto zásadní vliv na financování stáří. Prozatím