MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
vedoucího partnera
• široce rozšířeno roli nových forem iniciativ veřejného sektoru
• podporování efektivní metody vertikální spolupráce mezi různými
úrovněmi vlády
• zlepšení spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem
Všechny tyto úkoly jednoznačně vyžadují trvalé úsilí. Nicméně, všude
musí být zajištěny předpoklady pro vznik inovačních a účinných metod
místních vlád, tj. obcí. Bez nich bude koncepce "urban governance" znamenat
jen slova bez obsahu.
To bude vyžadovat podporu přístupu, kdy na prvním místě bude konkrétní
lokalita a její obyvatelé. Tímto by se měl nahradit stávající funkcionalistický
přístup (kdy se politika územního plánování snaží umístit jednotlivé funkce –
produkční, volnočasové, rezidenční a dopravu) novým přístupem, v němž
dominují potřeby sociální a humanistické. Ústředním cílem plánování jsou tedy
sami lidé a plánovací politika je spojená s místem reprezentujícím různé oblasti
činností, a zároveň je orientována na výsledky, které stanoví specifické potřeby
lidí: starších osob, osob ohrožených, žen, přistěhovalců, osob se zdravotním
postižením, mládeže atd.
Nutností se stává zavedení strategického rámce integrované politiky, která
poskytuje ucelený pohled na rozvoj měst. Ten nemůže být ani externě vnucený
Bydlení, bytová politika a stárnutí populace v EU kontextu urban governance
88
nebo roztříštěný do jednotlivých odvětví. Celostní přístup ke stárnutí vyžaduje
schopnost odborníků, veřejnosti a starších lidí komunikovat jeden s druhým a
hledat společná řešení problémů a úkolů. To znamená, že je potřeba zajistit