11
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
inteligence X paměť
dobrá paměť neznamená vysoké IQ
i lidé se špatnou pamětí bývají velice inteligentní
logické myšlení nemusí vždy souviset s pamětí
inteligence X tvořivost
každý tvořivý člověk je inteligentní ,ale ne každý inteligent je tvořivý
Rozvoj osobnosti
souvisí s převzetím odpovědnosti za svůj život, odhalení a revize podvědomých vzorců chování, nastavení cest k řešení konkrétních situací a problémů.
Rozvoj osobnosti je dlouhodobou záležitostí a může mít mnoho podob:
čtení knih
poslouchání audio nahrávek
ježdění na semináře, workshopy či tréninky
sledování webinářů
nebo koučink či mentoring
Vlivy utvářející osobnost
Na vývoj osobnosti působí společně:
Vnitřní biologické podmínky
Vlivy prostředí
Učení
vlastní činnosti člověka – koníčky
Vnitřní biologické podmínky
Vrozené předpoklady = dispozice – dítě si je nese na svět jako dědictví po předcích.
Vlivy působící na vývoj plodu – v průběhu gestace (těhotenství) se uplatní onemocnění matky, nesprávná výživa, alkohol, kouření matky, stresové situace, užívání léků, úraz matky i plodu apod.
Vlivy působící v době porodu – perinatální vlivy – protrahovaný porod, asfyxie plodu (dušení) + nedostatek kyslíku, závažné onemocnění dítěte.
Vlivy prostředí
Přírodní, klimatické podmínky, ve kterých člověk žije.
Kvalita životního prostředí
Sociální prostředí, kde jedinec vyrůstá, zaměstnanost rodičů, rozvod, úmrtí v rodině, vliv vrstevníků – rapeři, sprejeři
Mobilní telefony, značková móda uznávaná ve skupině apod.
Kulturní a informační instituce – divadla, kina, diskotéky.
Společenské změny v širší společnosti – politická situace, válka, přírodní katastrofa, ekonomika státu.
Utváření osobnosti určuje do značné míry učení, hra, pracovní činnosti.
Je to v širším smyslu opak zděděného, vrozeného, instinktivního.
Učení je utváření psychiky a osobnosti v průběhu vývoje jedince, i celého života.