Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




11

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (485.86 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. prenatální, natální ,postnatální období (novorozenec)

  • Toto období začíná oplozením vajíčka, kdy dochází k růstu a vývoji jedince

(plodu) v těle matky a končí porodem

Embryonální fáze

  • - oplodnění až ca 3 měsíce. Tvoří se základ orgánů (zvýšená citlivost na vliv negativních vlivů).

Fetální fáze

  • - 3 měsíce až porod. Plod reaguje na podměty (akustické), je aktivní (pohybuje se) a má schopnost sociální interakce s matkou.

Novorozenec

  • od narození do 3 měsíců

  • přizpůsobování se vnějšímu prostředí (termoregulace, přijímání potravy, vylučování, dýchání)

  • spánek (20 hodin denně)

  1. Kojenec od 3 měsíce do 1 roku

  • od 4 měsíce sleduje předmět i pohybem hlavy, zvedá hlavu ,5-8 měsíc – sedí, od 9. měsíce – leze, 12. měsíc-chodí

  • rozpoznávání barev, lokalizace zdroje zvuku, rozlišení hlasů; rozvoj motoriky a poznávacích funkcí, schopnost chůze otevírá nové možnosti; aktivní činnosti (strkání do míče, tlačení auta)

  • strach z neznámého (i osob)

  • rozvoj myšlení – spojování (ťuknutí do hračky způsobí zvuk), schopnost předvídat následky činnosti

  1. batole 2-3. rok

  • aktivní osvojování řeči, touha po poznání

  • období vzdoru

  • napodobování (slova, činnosti)

  • hrubá motorika (chození po schodech), první malůvky (mazanice – tvary); jemnější motorika (listování knihou, lžička, zapínání knoflíků)

  1. předškolák 4. – 5. rok

  • věk otázek

  • manuální zručnost

  • fantazie – dětský animismus – oživuje věci

  • dětská lež

  1. mladší školní věk 6. – 11/12. rok

  • hlavní motiv – škola-čtení,psaní,počítání

  • soutěživost, spolupráce

  1. starší školní věk – puberta 12–15 rok – individuální

  • pohlavní dospívání

  • intenzivní tělesný růst

  • zájem o sexualitu, zvídavost, masturbace

  • emoční nevyváženost, labilita, problémy se sebepřijetím

  • kritičnost k autoritám – vzpoura, vrstevnické skupiny, party mají větší vliv než rodina a škola

  1. Adolescence 16–18 rok

  • Volba povolání,láska,příprava na rodinný život a manželství

  • City se stabilizují, rozum-téměř jako dospělý ,ale chybí zkušenosti

  1. Dospělost

  1. Mladší 20–30

  • Člověk je nejsilnější a nejodolnější

  • Mozek-vrcholná zralost

  • Žena-mateřské city

  • Muž-touha po profesním vzestupu, seberealizaci

  1. Střední 30–45

  • Rozvoj profesních schopností

  • Začátek tělesných problémů (obezita,srdce,jítra,žaludek,záda)

  1. Starší 45–60

  • Stárnutí-vrásky, šediny

  • Častější zdravotní potíže-odchod do důchodu – deprese

  • Odchod dětí z domova – Syndrom opuštěného hnízda

  1. Stáří

Inteligence

  • Lze ji chápat jako obecnou schopnost

  • chápána jako soustava duševních vloh podmiňujících především intelektový výkon jedince

druhy inteligence

  • fluidní – vrozená ,roste se schopností se učit, ve stáří upadá

  • sociální inteligence – schopnost chápat vztahy mezi lidmi a účinně je ovlivňovat, označovaná také jako sociální obratnost nebo kompetence, emoce

Témata, do kterých materiál patří