18.Počátky moderního malířství
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Edvard Munch
Vyrostl z duchovní atmosféry secese a jeho malířské dílo má některé charakteristické rysy tohoto slohu. Jeho dílo inklinuje k symbolismu a stalo se východiskem pro expresionismus. Berlínskou výstavou v roce 1892 výrazně ovlivnil expresionistickou skupinu Die Brücke a přispěl k vzniku Berlínské secese. V českém prostředí se stal známým po výstavě v roce 1905, kterou se nechala inspirovat umělecká skupina Osma.
Edvard Munch – Křik
Futurismus
Futurismus byl avantgardní (průkopnický, objevný) umělecký směr. Pro tento směr je charakteristické odmítání všech dosavadních kulturních a uměleckých hodnot. Tím se futurismus stal hnutím odmítajícím jakoukoli tradici. Jejich cílem bylo ukázat moderní uspěchanou a rušnou dobu, kterou nekritizovali, ale která se jim líbila. Častým námětem byla technika.
Umberto Boccioni
Představitel a hlavní teoretik futurismu. Působil v Katálánii, Miláně a v Římě. Přešel přes impresionismus a kubismus k futuristickým kompozicím, jaké oslavují pohyb a rychlost. Důrazně pak svém díle odmítal impresionismus tím, že odvrhl „postižení okamžiku“ a nahradil tento okamžik akcí. Jeho „dinamismi plastici“ jsou pozoruhodné právě snahou po znázornění věcí a osob v pohybu (parní stroje, automobily a kola).
Umberto Boccioni – Rvačka v pasáži