Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




22aAB-Informatika a statistikav CR+ mimořádné situace

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (55.3 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Opuštění skupiny účastníkem

  • Jednání průvodce hodně záleží na konkrétní situaci. Průvodce podnikne kroky k nalezení

  • účastníka ve spolupráci se členy skupiny a zjištění jeho osudu (dotaz, kdy byl naposledy spatřen

  • některým z účastníků zájezdu, s kým se pohyboval, dotaz v nemocnicích, na policii) resp.

  • nahlásí situaci příslušným úřadům (policie, zastupitelský úřad). Účastníkovi nechá na vhodných

  • místech vzkazy a kontakty na místa, kde mu mohou poskytnout pomoc.

Ztráta nebo krádež dokladů

  • Pokud dojde k odcizení či ztrátě dokladů účastníkovi zájezdu, sepíše průvodce s postiženým cestujícím protokol o dané skutečnosti a zajistí náhradní dokumenty na zastupitelském úřadě.

  • Pro zjednodušení celého procesu zajišťování náhradních dokumentů je výtečné, když klienti mají s sebou kopii cestovního dokladu s osobními údaji a dvěma fotografiemi.

  • Vyřízení rezervních dokladů je následně jednodušší a rychlejší.

Poškození nebo ztráta zavazadel při přepravě

  • Při přepravě zavazadel může dojít k jejich poškození nebo dokonce ztrátě.

  • Za přepravu zavazadel odpovídá přepravce s výjimkou situace, kdy je zavazadlo pod dohledem samotného cestujícího nebo pokud dopravce vydá písemné prohlášení o tom, že obsah zavazadla či zavazadlo samotné by mohlo být zničeno nevhodným obalem, popř. povahou převáženého obsahu.

  • V zájmu cestujícího je dobré být pojištěn proti ztrátě a poškození zavazadel.

  • V případě, že k této situaci dojde, kooperuje průvodce – delegát s postiženým účastníkem při sepsání protokolu o rozsahu škody s dopravcem.

  • U letecké přepravy je vhodné zabalit zavazadlo do folie, aby se předešlo jeho poškození.

Pojistná událost

  • Onemocnění, úraz, smrt účastníka, ztráta nebo odcizení zavazadel.

  • Tyto všechny události mohou být posouzeny jako pojistná událost.

  • Záleží na typu pojištění. Důležitým krokem je získání potvrzení o průběhu a následném dopadu dané události (např. atestatio medici- Zpráva lékaře o zdravotním stavu pacienta, jeho diagnóza a prognóza úrazu).

  • Při vyřizování pojistné události jedná průvodce s pojišťovnou, řídí se jejími pokyny a pomáhá postiženému účastníkovi.

  • Během účasti na cestovním ruchu se mohou vyskytnout i další mimořádné události jako jsou např. živelní pohromy,stávka apod. Pro řešení jejich důsledků nelze stanovit jednotný postup, protože k nim může dojít v situacích a za podmínek, které mohou být velmi různorodé a je těžké je předem předvídat a popsat.

V každém případě průvodce povinen:

  • V rámci daných možností zabezpečit maximální ochranu životů, zdraví a majetku všech účastníků skupiny

  • Uskutečnit taková opatření, aby skupina nebo její podstatná část mohla pokračovat v plánovaném programu, pokud to okolnosti dovolují.

  • Podle možnosti ihned informovat pracovníka cestovní kanceláře, případně pohotovostní službu CK, pokud je v dané době a na daném místě vytvořena, a to přímo (ústně, telefonicky, telegraficky) nebo prostřednictvím partnerské zahraniční CK, pokud k takové události dojde v rámci zahraničního CR.

Témata, do kterých materiál patří