22aAB-Informatika a statistikav CR+ mimořádné situace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Opuštění skupiny účastníkem
Jednání průvodce hodně záleží na konkrétní situaci. Průvodce podnikne kroky k nalezení
účastníka ve spolupráci se členy skupiny a zjištění jeho osudu (dotaz, kdy byl naposledy spatřen
některým z účastníků zájezdu, s kým se pohyboval, dotaz v nemocnicích, na policii) resp.
nahlásí situaci příslušným úřadům (policie, zastupitelský úřad). Účastníkovi nechá na vhodných
místech vzkazy a kontakty na místa, kde mu mohou poskytnout pomoc.
Ztráta nebo krádež dokladů
Pokud dojde k odcizení či ztrátě dokladů účastníkovi zájezdu, sepíše průvodce s postiženým cestujícím protokol o dané skutečnosti a zajistí náhradní dokumenty na zastupitelském úřadě.
Pro zjednodušení celého procesu zajišťování náhradních dokumentů je výtečné, když klienti mají s sebou kopii cestovního dokladu s osobními údaji a dvěma fotografiemi.
Vyřízení rezervních dokladů je následně jednodušší a rychlejší.
Poškození nebo ztráta zavazadel při přepravě
Při přepravě zavazadel může dojít k jejich poškození nebo dokonce ztrátě.
Za přepravu zavazadel odpovídá přepravce s výjimkou situace, kdy je zavazadlo pod dohledem samotného cestujícího nebo pokud dopravce vydá písemné prohlášení o tom, že obsah zavazadla či zavazadlo samotné by mohlo být zničeno nevhodným obalem, popř. povahou převáženého obsahu.
V zájmu cestujícího je dobré být pojištěn proti ztrátě a poškození zavazadel.
V případě, že k této situaci dojde, kooperuje průvodce – delegát s postiženým účastníkem při sepsání protokolu o rozsahu škody s dopravcem.
U letecké přepravy je vhodné zabalit zavazadlo do folie, aby se předešlo jeho poškození.
Pojistná událost
Onemocnění, úraz, smrt účastníka, ztráta nebo odcizení zavazadel.
Tyto všechny události mohou být posouzeny jako pojistná událost.
Záleží na typu pojištění. Důležitým krokem je získání potvrzení o průběhu a následném dopadu dané události (např. atestatio medici- Zpráva lékaře o zdravotním stavu pacienta, jeho diagnóza a prognóza úrazu).
Při vyřizování pojistné události jedná průvodce s pojišťovnou, řídí se jejími pokyny a pomáhá postiženému účastníkovi.
Během účasti na cestovním ruchu se mohou vyskytnout i další mimořádné události jako jsou např. živelní pohromy,stávka apod. Pro řešení jejich důsledků nelze stanovit jednotný postup, protože k nim může dojít v situacích a za podmínek, které mohou být velmi různorodé a je těžké je předem předvídat a popsat.
V každém případě průvodce povinen:
V rámci daných možností zabezpečit maximální ochranu životů, zdraví a majetku všech účastníků skupiny
Uskutečnit taková opatření, aby skupina nebo její podstatná část mohla pokračovat v plánovaném programu, pokud to okolnosti dovolují.
Podle možnosti ihned informovat pracovníka cestovní kanceláře, případně pohotovostní službu CK, pokud je v dané době a na daném místě vytvořena, a to přímo (ústně, telefonicky, telegraficky) nebo prostřednictvím partnerské zahraniční CK, pokud k takové události dojde v rámci zahraničního CR.