22aAB-Informatika a statistikav CR+ mimořádné situace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Hotely a další ubytovací zařízení:
Výpočetní technika v hotelech a dalších ubytovacích zařízeních se využívá v podobě multifunkčních systémů, které zpracovávají celou agendu hotelů a propojují jednotlivá hotelová pracoviště (recepci, restauraci, sklady).
Cestovní kanceláře a agentury:
V cestovních kancelářích – organizátorech a agenturách, má výpočetní technika široké uplatnění.
Používá se k ucelenému vedení agendy připravovaných zájezdů, vedení účetní agendy kanceláře, vedení korespondence podpoře dalších činností, např. Sledování rezervací, kdy přes terminál jsou rezervovány a prodávány dopravní ceniny apod. Součástí nabídky pro klienty je umístění adresy a dalších informací o cestovní kanceláři na internet, konkrétně World Wide Web (WWW).
Turistická informační střediska:
Výpočetní technika zde napomáhá ke zpracování množství informací a k jejich přehledné nabídce, rychlému vyhledávání relevantní informace podle různých kritérií.
Počítač umožňuje také přípravu různých propagačních a prezentačních materiálů.
Trendem při poskytování informací je postupné budování informačních systémů s jednoduchou obsluhou na místech koncentrace turistů (vlaková nádraží, letiště, hlavní třídy) určených koncovým uživatelům – klientům.
Počítačové, informační a rezervační systémy
Informační technologie tedy zahrnuje všechny prostředky, kterých se využívá k pořízení, uchování, zpracování, prezentaci a přesunu dat a komunikační technologie (komunikace = sdělování a přijímání informací) je souhrn technických prostředků, kterých se využívá ke komunikaci. Komunikační systémy tedy poskytují informačním technologiím možnost kvalitního a rychlého spojení v globálním měřítku a informační technologie naopak předávají komunikačním systémům řadu cenných technických nástrojů, pomůcek a poznatků.
ICTs jsou tak integrovaným systémem síťového vybavení a softwaru, který umožňuje efektivní zpracování dat a komunikaci v rámci organizace.
Rozdíl mezi informační (a komunikační) technologií a informačním systémem je zřejmý v tom, že termín informační technologie se používá pro označení veškeré techniky, která se zabývá zpracováním informací, tj. zejména organizační, výpočetní a telekomunikační technikou, ale i jejím příslušným programovým vybavením a organizačním uspořádáním (viz obr.), kdežto pojem informační systém je definován jako propojení komponentů, které společně zajišťují sběr, zpracování, ukládání a šíření informací za účelem podpory procesu řízení organizace, tj. rozhodování, koordinování, řízení, analyzování a realizace.
Informační a komunikační technologie, které se využívají v cestovním ruchu lze rozdělit do tří skupin:
Hardware
Software a počítačové aplikace
Komunikační (telekomunikační) prostředky a síťová propojení