Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




22aAB-Informatika a statistikav CR+ mimořádné situace

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (55.3 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

On-line rezervace služeb cestovního ruchu

Prezentace nabídky služeb subjektů cestovního ruchu (cestovní kanceláře, hotely a restaurace apod.)

Metainformace a primární informace (tj. vyhledávací služby a rozcestníky)

Další informace z oblasti cestovního ruchu (statistické přehledy, počasí, doporučení pro různé oblasti světa atd.)

Dostupnost, aktuálnost a komplexnost informací je jedním z významných faktorů rozvoje cestovního ruchu, úspěchu podnikatelských subjektů a spokojenosti účastníků cestovního ruchu. Sběr, přenos a zpracování množství informací umožňuje využití moderních prostředků výpočetní techniky. V oblasti služeb cestovního ruchu jde hlavně o využívání počítačových informačních a prodejních systémů, které je dnes v zemích s vysokým stupněm rozvoje cestovního ruchu samozřejmostí. Významnou úlohu v cestovním ruchu má internetová síť.

Počítačové rezervační systémy jsou v současné době považovány za rozhodující distribuční systémy v cestovním ruchu, jejichž základními vlastnostmi jsou uchovávání, distribuce a poskytování informací. Vznikly nejdříve v letecké a železniční dopravě, potom v ubytovacích a dalších službách, včetně služeb cestovních kanceláří.

Amadeus
- největší evropský rezervační a informační systém založen čtyřmi evropskými leteckými společnostmi Air France, Iberia, Lufthansa a SAS
- působí v České a Slovenské republice od r. 1993, a to v oblasti komplexních řešení pro cestovní kanceláře zahrnujících globální distribuční systém (GDS), s výrazným akcentem na uživatelskou a technickou podporu zákazníkům včetně pestré nabídky školení
- splňuje náročné požadavky českých a slovenských cestovních kanceláří nejrůznějších typů - - pracují zde odborníci jak z oblasti cestovního ruchu, tak výpočetní techniky
- Oddělení Help Desk dokáže vyřešit rozličné problémy pracovníků cestovních kanceláří a patří právem ve svém oboru k naprosté špičce
- Amadeus Hotels otevírá všem uživatelům systému Amadeus možnost rezervace pokojů ve více než 54 000 hotelů na celém světě
- Amadeus Air nabízí nejpřímější spojení mezi prodejcem letenek a leteckou společností

Galileo International
- existuje od roku 1971
- sjednocuje více než 425 leteckých společností, 23 půjčoven aut, 68 000 hotelových zařízení, další dodavatele cestovních služeb (např. Společnosti poskytující okružní a zámořské plavby
- Aplikace Focalpoint produkt společnosti Galileo pro vytváření rezervací cestovních služeb a následné vystavení cestovních dokladů

Význam statistiky pro cestovní ruch v ČR

Základní ukazatele cestovního ruchu (popis, členění, termíny publikování výsledků)

Pro oblast statistiky cestovního ruchu je v rámci Evropské unie platná Směrnice 95/57/EC (Council Directive) o sběru statistických informací v oblasti cestovního ruchu (příloha č. 7).

Témata, do kterých materiál patří