25) Škola a její funkce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Funkce integrační
Naplňuje škola v první řadě díky možnosti socializace a komunikace v jejím prostředí, ale i mimo něj.
Učení respektování odlišnostem a individualitě jiných lidí.
Míří na výuku porozumění, navázání vztahů a komunikaci s lidmi jim rozdílným.
Školská výuka může mnohé kultivovat a rozvíjet, ovšem nemůže vytvořit nového člověka.
Funkce selektivní
Selekce je prováděna na úplně prvním prahu při vstupu do školského zařízení.
Je nevyhnutelnou součástí.
Je prováděna na mnohých úrovních a může studujícím, jak ulehčovat budoucí život, tak znesnadnit dokonce i znemožnit.
Probíhá při přechodu do dalších vzdělávacích cyklů (přijímací řízení)
Selektivní účel mohou mít i uzavírací diplomy či vysvědčení.
Na základě výkonu.
Metakognická
Přemýšlím o tom, jak se učím.
Neplatí na celý školní systém.
Tato funkce začíná až v době středoškolského studia.
Faktory = ovlivňují úspěšnost dokončení školy
Chudoba / sociální znevýhodnění
Má největší vliv.
Regionální rozdíly.
Nevhodné x nedostatečné bydlení.
Systém zákonů a vyhlášek
Neziskový sektor
Státní sektor
Systémy vyhlášek
Systémy pomoci
Nemusí to být pouze z rodiny, ale může to být ovlivněno i kapacitou a kvalitou školy.