Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Aj - Formální dopis

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19,65 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

formální dopis Rozsah formálního dopisu u maturity z AJ je 120-150 slov – objevuje se tedy v první části písemné práce u maturity z anglického jazyka 1. ADRESA PISATELE A ADRESA PŘÍJEMCE Adresa pisatele (nás): Adresa pisatele (tedy toho, kdo dopis píše), se v angličtině píše do pravého horního rohu a vypadá následovně: Mr Jiří AmosCzech Republic Adresa příjemce (ten, komu dopis píšeme): Každý dopis by měl obsahovat adresu toho, komu dopis píši. Nejen v Británii, USA nebo jiných anglosaských zemích je toto zvykem. Adresa příjemce dopisu se bude nacházet pod adresou pistale, alevlevo. Podívejte se na příklad: Mr Tom Jones5. Avenue 4410003 New York CityUSA 2. DATUM Pod adresou příjemce se nachází datum – na pravé straně.Psaní data je u psaní formálního dopisu vyžadováno. Příklad správného uvedení data: 15 July, 2014 3. OSLOVENÍ Vhodné oslovení je ale již zcela nepostradatelnou součástí formálního dopisu. Nachází se vždy nalevo nad textem dopisu a musí být od textu dopisu řádně odděleno, nejlépe vynecháním jednoho řádku. Zde je několik vhodných příkladů oslovení pro formální dopis: Dear Mr Jones, (Vážený pane Jonesi,)Dear Mary, (Vážená Mary,)Dear Sir, (Vážený pane,)Dear Madam, (Vážená paní,) 4. TEXT DOPISU - formální styl psaní →vvýhradně nestažené tvary: Pište tedy například: I am namísto I’mShe has namísto She’s Ukázka dobře rozpracovaných bodů výše zmíněného zadání: I am writing in regards of a problem which occurred last month with one of our customers. I tried to solve the problem on my own but I feel I will need to consult you about it. (DŮVOD, PROČ PÍSI – bod zadání č. 1) The customer wanted to buy some of our products last month but our operator on the phone was very rude to him. (POPIS PROBLÉMU – bod zadání č. 2)The customer is one of our dear clients and he said that after this experience he would stop purchasing from us. I think we cannot afford to lose him. (DŮVOD, PROČ JE NUTNÉ PROBLÉM VYŘEŠIT – bod zadání č. 2) After some consideration I suggest contacting him and excusing for the operator’s behaviour on the phone, offering a 20% discount on his next order of our products (NÁVRH ŘEŠENÍ PROBLÉMU – bod zadání č.3)I think he can accept it and continue doing business with us. Do you think we can handle this situation as I have written above, or would you advise a better solution for this problem? (PROSBA O RADU NADŘÍZENÉHO – bod zadání č. 4) Ve výše uvedeném vzoru rozpracování textu dopisu je zřejmé, že všechny body zadání jsou jasně zmíněny a vhodně rozpracovány. Text neobsahuje žádné stažené tvary, a jeho odstavce jsou jasně odděleny vynecháním jednoho řádku mezi odstavci. Toto vzorové řešení formálního dopisu by jistězískalo v hodnocení velmi vysoký počet bodů, ne-li maximální. 5. ROZLOUČENÍ With kindest regards, (s pozdravy,) 6. PODPIS zřetelně oddělen, nejlépe vynecháním jednoho řádku a měl by být napsán nalevo pod rozloučením.Obsahuje-li Váš formální dopis všechny zadáním požadované části, je-li psán formálně, tedy bez stažených tvarů, a angličtinou, které je rozumět, nezbývá nám než Vám pogratulovat. S psaním formálního dopisu se jistě v budoucnu setkáte a tuto dovednost jistě využijete v praxi.ZADÁNÍ FORMÁLNÍHO DOPISUPředstavte si následující situaci. Jste manažerem ve firmě v USA a staráte se o kontakt se zákazníky. Vyskytl se však problém, který musíte konzultovat se svým nadřízeným, Johnem Jonesem (rodilý Američan mluvící pouze anglicky). Napište mu dopis v rozsahu 120-150 slov, ve kterém:– poproste nadřízeného o radu. VZOR VYPRACOVÁNÍ FORMÁLNÍHO DOPISU 15 July, 2014 Dear Mr Jones, I am writing in regards of a problem which occurred last month with one of our customers. I tried to solve the problem on my own but I feel I will need to consult you about it. The customer wanted to buy some of our products last month but our operator on the phone was very rude to him. The customer is one of our dear clients and he said that after this experience he would stop purchasing from us. I think we cannot afford to lose him. After some consideration I suggest contacting him and excusing for the operator’s behaviour on the phone, offering a 20% discount on his next order of our products. I think he can accept it and continue doing business with us. Do you think we can handle this situation as I have written above, or would you advise a better solution for this problem? Best regards, Jiří Amos

Témata, do kterých materiál patří