Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Aj - Formální dopis

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.65 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

5. ROZLOUČENÍ
  • Best regards, (s pozdravem,)
    I am looking forward to your reply, (těším se na Vaší odpověď,)
    With kindest regards, (s pozdravy,)

6. PODPIS
  • zřetelně oddělen, nejlépe vynecháním jednoho řádku a měl by být napsán nalevo pod rozloučením.

  • Obsahuje-li Váš formální dopis všechny zadáním požadované části, je-li psán formálně, tedy bez stažených tvarů, a angličtinou, které je rozumět, nezbývá nám než Vám pogratulovat. S psaním formálního dopisu se jistě v budoucnu setkáte a tuto dovednost jistě využijete v praxi.

  • ZADÁNÍ FORMÁLNÍHO DOPISU

  • Představte si následující situaci. Jste manažerem ve firmě v USA a staráte se o kontakt se zákazníky. Vyskytl se však problém, který musíte konzultovat se svým nadřízeným, Johnem Jonesem (rodilý Američan mluvící pouze anglicky). Napište mu dopis v rozsahu 120-150 slov, ve kterém:

  • uveďte důvod, proč píšete;
    popište podrobně Váš problém a řekněte proč je problém nutné vyřešit;
    navrhněte řešení problému;
    poproste nadřízeného o radu.

VZOR VYPRACOVÁNÍ FORMÁLNÍHO DOPISU

15 July, 2014

Dear Mr Jones,

I am writing in regards of a problem which occurred last month with one of our customers. I tried to solve the problem on my own but I feel I will need to consult you about it.

The customer wanted to buy some of our products last month but our operator on the phone was very rude to him. The customer is one of our dear clients and he said that after this experience he would stop purchasing from us. I think we cannot afford to lose him.

After some consideration I suggest contacting him and excusing for the operator’s behaviour on the phone, offering a 20% discount on his next order of our products. I think he can accept it and continue doing business with us.

Do you think we can handle this situation as I have written above, or would you advise a better solution for this problem?

Best regards,

Jiří Amos

Témata, do kterých materiál patří