BABIČKA - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
babičce a venkovanům je zidealizována (pozorujeme kontrast idylického života Proškovy rodiny a život panské společnosti na
zámku).
Zařadit autorku díla do literárněhistorického kontextu české literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Realismus a naturalismus / Počátky realismu v české literatuře
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 3 / Babička
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Iveta HAVLÍČKOVÁ a kol., Odmaturuj z literatury 2, Brno 2004, s. 51; Milan
HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2012; Marie SOCHROVÁ, Čtenářský deník k Literatuře v kostce, Havlíčkův Brod 2001, s. 90 – 91; Otakar SLANAŘ a kol., Obsahy a rozbory děl (k
Literatuře – přehledu SŠ učiva), Třebíč 2007, s. 97.
TENTO KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU NENÍ VYČERPÁVAJÍCÍ! NEPODCEŇUJTE DALŠÍ PŘÍPRAVU PODLE SVÝCH