BAJKY _EZOP_ - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Vystihnout hlavní myšlenku díla (námět, téma, motivy):
Bajky vznikaly především jako mravoučné příběhy. Ponaučení, které z bajek vyplývá, staví na životních zkušenostech a moudrosti.
Možnost vyjádřit obrazným (jinotajným) a přitom srozumitelným způsobem kritický názor učinila bajku oblíbeným prostředkem
společenské kritiky.
EZOP
BAJKY
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 2 z 3 / Bajky
Zařadit autora díla do literárněhistorického kontextu světové literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Antická literatura
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 3 / Bajky
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Milan HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno
2012; Vladimír MACURA a kol., Slovní světových literárních děl A – L , Praha 1989, s. 253 – 254.