Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




BAJKY _EZOP_ - koncept maturitního okruhu

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (83.81 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Vystihnout hlavní myšlenku díla (námět, téma, motivy):  

Bajky vznikaly především jako mravoučné příběhy. Ponaučení, které z bajek vyplývá, staví na životních zkušenostech a moudrosti. 

Možnost  vyjádřit  obrazným  (jinotajným)  a  přitom  srozumitelným  způsobem  kritický  názor  učinila  bajku  oblíbeným  prostředkem 

společenské kritiky.  

EZOP   

BAJKY     

KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY 

Stránka 2 z / Bajky      

Zařadit autora díla do literárněhistorického kontextu světové literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu 

(časové  vymezení,  znaky  literárního  období,  další  představitelé  literárního  období  a  jejich  díla;  kulturně-politický 

kontext…):  

Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou 

směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.  

Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Antická literatura    

KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY 

Stránka 3 z / Bajky      

                                                            
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Milan HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 
2012; Vladimír MACURA a kol., Slovní světových literárních děl A – L , Praha 1989, s. 253 – 254. 

Témata, do kterých materiál patří