Vypracované otázky z CR
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
sportovní vyžití
rozvoj venkovské turistiky a agroturistiky – rybolov, myslivost, jízda na koních
kongresové a poznávací formy CR – ČB, Tábor, Hluboká
lázeňství
6. Organizace CR v ČR
v současnosti se na řízení CR v ČR podílí:
-
Poslanecká sněmovna parlamentu (zabývají se legislativními otázkami CR)
-
Senát
-
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
-
Česká centrála CR „CzechTourism“
-
regionální orgány státní správy (krajské úřady, městské, obecní)
-
informační centra
-
profesní organizace a zájmová sdružení
-
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR (MMR)
-
hlavní úloha: definovat cíle státní politiky v oblasti CR a přispívat k jejich realizaci
-
zabývá se CR, ale také vydává zákony, zabývá se podporou regionů a pohřebnictvím
-
činnost: • tvorba zákonů, které upravují CR
• tvorba a realizace programů pro rozvoj CR
• získávání a rozdělování finančních prostředků pro rozvoj CR
• sledování a analýza statistických údajů o CR
• podpora mezinárodních vztahů v CR prostřednictvím členství v mezinárodních org.
• je zřizovatelem CzechTourism
Česká centrála CR – CzechTourism
-
příspěvková organizace zřízena MMR v roce 1993
-
hlavní úloha: propagace ČR jako destinace CR v zahraničí i v ČR
podpora příjezdového a domácího CR -
činnost: • 26 zahraničních zastoupení po celém světě
• propagace ČR – veletrhy, workshopy, výstavy, propagační materiály
• organizace pobytů novinářů (press tripy), zaměstnanců CK (fam tripy), YT tripy
• zpracovává analýzy, průzkumy příjezdového CR
• spolupráce s organizacemi CR
Czech Convention Bureau
-
zřízeno pod agenturou CzechTourism
-
hlavní úloha: podpora úrovně MICE akcí v ČR
-
činnost: • propagace ČR jako kongresové destinace
• podpora subjektů poskytujících služby v oblasti MICE
-
Krajské úřady
-
řídí CR v krajích a regionech
-
činnost: • tvorba programů rozvoje CR v kraji
• pomoc zajištění finančních prostředku pro rozvoj CR v kraji
• spolupráce při tvorbě statistik, analýz a výzkumů v oblasti CR
• spolupráce s MMR ČR, CzechTourism, podnikatelskými i neziskovými org.
• propagace kraje jako destinace CR na veletrzích CR
• poradenství pro subjekty v oblasti CR
-
Jihočeská centrála CR
-
destinační společnost pro Jihočeský kraj
-
činnost: • spravuje stránky www.jiznicechy.cz
• vydává propagační materiály
• prezentace Jižních Čech na výstavách a veletrzích CR
• spolupráce s CzechTourism
• prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinaci
-
Městské a obecní úřady
-
propagací zajišťují městská informační centra nebo v obcích knihovny
-
činnost: • podpora rozvoje CR ve městě/obci
• propagace města
• spolupráce s CzechTourism, krajským úřadem…
-
Turistické informační centrum (T. I. C)
-
poskytují komplexní informace o konkrétním regionu, oblasti, městu
-
právní forma: příspěvková nebo rozpočtová organizace, obecně prospěšná společnost, nadace,
občanské sdružení, s.r.o., a.s… -
činnost: • bezplatné poskytování aktuálních info o konkrétním místě
• prodej suvenýrů, pohledů, map, průvodců, známek
• zajištění vstupenek, ubytování
• kopírování a skenování -
značení T. I. C. zajišťuje ATIC (Asociace turistických informačních center)
-
bílé I v zeleném poli
-
klasifikační třídy: A – otevřeno celoročně i ve svátcích, info alespoň ve 2 jazycích..
B – otevřeno celoročně bez víkendů, 2 světové jazyky
C – otevřeno v sezóně, 1 světový jazyk
-