Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vypracované otázky z CR

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (649.29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

4. Destinační management

= forma řízení určité destinace za účelem zvýšení efektivnosti aktivit spojených s CR a jeho
udržitelným rozvojem

  • destinace = cíl cesty, který si turista zvolil
    – má atraktivity, služby, infrastrukturu
    – může to být stát, oblast, město
    – často je totožný s administrativním členěním

  • turistický region = území, kde CR spojuje a sjednocuje jednotlivé typické prvky dané oblasti, ale
    zároveň je odlišuje od ostatních regionů
    – dělí se na turistické oblasti
    – nemusí se shodovat s administrativním členěním
    – z důvodu ucelené propagace

  • [CHART]životní cyklus destinace – jako každý produkt, tak i destinace má svůj životní cyklus
    – je mnohem delší než u produktů – trvá několik let

  • průzkum a zapojení – hodně nízké tržby
    – tvoří se klíčové produkty
    – cena spíše nízká (výjimka exkluzivní destinace)
    – reklama – intenzivní propagace s cílem upoutat pozornost

  • rozvoj – rostou tržby
    – je potřeba zlepšovat kvalitu, přidávat aktivity, rozvíjet distribuce
    – ceny zůstávají nízké
    – podpora prodeje, posílení značky

  • upevnění a stagnace – tržby jsou v nejvyšší hladině
    – potřeba inovace
    – ceny na úrovní konkurence
    – propagace pomocí reklamy

  • pokles – najít slabé stránky, určit, co je špatně
    – stabilní/snižující cena a propagace

  • destinace musí být řízeny, proto existují organizace destinačního managementu

    • úkol: řídit CR a jeho rozvoj v destinaci
      řídit destinaci za účelem konkurenceschopnosti na trhu

    • činnost: • vytváří strategické plány pro rozvoj destinace (mar. šetření, analýzy trhu, výzkumy)
      • tvoří, propaguje a prodává produkty
      • buduje image a značku destinace
      • poskytuje kvalitní služby (management kvality)
      • zaměstnává kvalifikované pracovníky (management znalostí)

  • úrovně řízení: 1) lokální – PIS Pražská info služba
    2) regionální – JCCR Jihočeská centrála CR
    3) národní – Czech Tourism
    4) kontinentální – ETC European Travel Commission

  • v ČR se destinační management rozvíjel až v 19. st. (ve světě už v 70. letech)

  • destinační management není centrálně řízen – vzniká spontánně v turistických centrech

  • hezky funguje například na Lipně nebo na J Moravě

  • image destinace = představa o destinaci (souhrn názorů, myšlenek a dojmů o destinaci)
    – důležitá je značka destinace = tzv. brand management
    – dlouhodobá tvorba
    – první, co uvidí klient je značka
    – značka musí zaujmout, být snadno zapamatovatelná, výrazná ale jednoduchá
    – značka naviguje a umožňuje rychlejší orientaci – šetří čas klienta
    – za dobrou značku klient je ochoten zaplatit vyšší cenu

  • management znalostí – zaměstnanci musí být dobře vyškolené, znát všechny produkty, profesionální
    – základní znalosti: odborné znalosti v CR, info technologie, MAN a MAR,
    jazyky, sociální znalosti pro vytváření vzájemné spolupráce

  • management kvality – vypracovává standardy kvality a certifikace
    – musí splňovat každý subjekt v destinačním managementu

  • management klíčových produktů – sestavené nabídky (balíčky služeb, programy)
    – důležitá spolupráce (IC, hotel, město…)

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály