18. Umění romantismu a realismu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Ateliér – jeho nejvýznamnější dílo, v ústředí on sám, uprostřed nahá žena – symbol pravdy, nalevo chudí lidé, napravo bohatí, nepřátelé a kritici
Velký spánek – na motivy básní, 2 ženy, 1. zobrazuje lenost a druhá smilnost
Francois Millet – inspirace starými barokními mistry
Sběračky – zachycení žní, ženy sbírají zbytek klasů pro rodinu
Klekání – (Modlitba Anděl Páně) – otevřená krajina, lidé se modlí (navázal na něj Dálí), mladý pár truchlí nad mrtvým dítětem
Honóre Daumier – maloval sochařsky, objemově, karikatury – do novin, busty na politiky, sociální tématika
Vůz 3. třídy – nejnižší třída
Pradlena – nahoře činžáky, dole pradlena
Německo: Arnold Bocklin – Vlastní podobizna se smrtkou – memento mori, návrat k baroku
Ostrov smrti – opět symbolika mementa mori, převážení zemřelých duší
Mor – postava smrťáka na drakovi, který kosí vše živé
Čechy: Jaroslav Čermák – spojován s Černou horou
Únos Černohorky – inspirace barokem, 2 Turci unáší černohorskou ženu, dole ležící její dítě
Husité v průsmyku – vojáci ve skalách
Karel Purkyně – syn J. E. Purkyně (vědec), inspirace barokními mistry, výborný portrétista
Vlastní podobizna
Politizující kovář – nejreálnější obraz, situace obyčejného člověka, sedí v dílně
Zátiší se sovicí sněžnou – lovecké zátiší, v Národní galerii